2011.08.31. 14:26, wiky♥
A következőkben az igen eseménydúsra sikerült Belga Nagydíjon történteket olvashatjátok a pilótákra lebontva. Lássuk kinek, hogy alakult a vasárnapja és miért.
Sebastian Vettel, 1. hely:
A rajtja jó volt, de Nico Rosberg-é mesteri, így a Mercedes pilótája erőből képes volt őt megelőzni. A DRS-nek köszönhetően visszavette a vezető pozíciót, majd egyre nagyobb előnyt autózott ki, ahogy azt tőle már megszokhattuk. Korán bejött a boxba egy új szett lágy gumiért, mivel rengeteget panaszkodott a hólyagosodásra. A csapat ismét képes volt előnyt kovácsolni a biztonsági autós fázisból, így ismét átvehette a vezetést. Az utolsó kiállása után, a könnyű autóval a közepes keveréken megelőzte Button-t és Webber-t is, majd bezsebelte élete első belgiumi győzelmét.
Mark Webber, 2. hely:
Remekül zárkózott fel a gyengére sikerült rajtja után, amikor a 3. helyről a 8.-ra esett vissza. Korán bejött a boxba lágy gumikért, majd megkezdte a felzárkózását. Webber mutatta be a futam egyik legkeményebb előzését, amikor külső íven ment el Fernando Alonso mellett az Eau Rouge-ban.
Jenson Button, 3. hely:
A futam után bevallotta, akár meg is nyerhette volna a Belga Nagydíjat, de egy félreértés miatt elrontották szombaton az időmérő edzését és csak a 13. rajtkockából indulhatott. Koccant Adrian Sutil-al, ezért hamar a boxutcába hajtott egy új első szárnyért. Azonban Jenson Button ismét bebizonyította, hogy páratlanul bánik az abroncsokkal és a 3 kiállásos stratégiával megszerezte a dobogó 3. fokát.
Fernando Alonso, 4. hely:
Remek rajtot vett a 8. helyről, megelőzte Lewis Hamilton-t, majd a 7. körben Nico Rosberg-et is és átvette a vezetést. Alonso remek versenyt tudhat maga mögött, ám a csapat ezt már nem mondhatja el magáról, végül a dobogót is elvesztette Jenson Button-al szemben.
Michael Schumacher, 5. hely:
Összesen 6 alkalommal állt már a dobogó legfelső fokán Belgiumban, ám idén a rossz rögzítésnek köszönhetően a rajtrács leghátsó helyéről indulhatott. A futam már sokkal szerencsésebben alakult a hétszeres világbajnok számára. Schumacher korához mért bölcsességgel, higgadt maradt a rajtnál és megvárta, amíg riválisai lerendezik egymást, majd remek tempót diktálva, kihasználva a közepes keveréket, hamar az első 10 tagjává vált. A futam utolsó harmadában próbálta levadászni fiatal márkatársát és remek párharcot vívtak. Rosberg, bár remekül helyt állt Schumacher ellen, vissza kellett, hogy vegyen a tempójából, mivel fen állt a veszély, hogy nem marad elég üzemanyaga a versen befejezéséhez. Schumacher így 19 helyezést javított a versenyen és kerek 10 pontot zsebelt be a jubileumán.
Nico Rosberg, 6. hely:
Csapattársával ellentétben, Nico 3 kiállásos stratégián volt vasárnap. A rajtjára szavak nincsenek… az 5. helyről már az első kanyarban a top 3-ban volt, majd a Les Combes kanyarban (DRS nélkül!) megelőzte a bajnoki éllovast. Amikor először bejött a boxba, akkor már csak a 3. helyen autózott. Miután feltették Mercedes-ére a lágy keveréket, Button és Alonso is megelőzte. Úgy tűnt, ugyanabban a pozícióban látja meg a kockás zászlót, ahol kezdte, ám a technika ördöge közbeszólt és nem tudta megvédeni helyét rangidős csapattársával szemben.
Adrian Sutil, 7. hely:
Ismét erős pontszerző helyen a német pilóta, ráadásul úgy, hogy a vizes kerékvetőnek köszönhetően csak a 15. helyről indult. Sutil-nak is kapóra jött a biztonsági autó, mivel az első kiállása után a 6. pozícióban haladt. A Force India egyre biztatóbb tempót mutat és ez ismét meg is látszott a teljesítményükön. Nagy kárukra, ugyanez elmondható a nagy visszatérő Michael Schumacher-ről is, aki könnyedén megelőzte Sutil-t és meg sem állt a saját csapattársáig. A 7. helyével Sutil ismét megmutatta, bőven van benne potenciál.
Felipe Massa, 8. hely:
Minden remekül indult a hétvégén a brazil számára, az időmérőn elverte csapattársát, majd a rajtja is jól sikerült. Ennek ellenére problémái adódtak az autó egyensúlyával, miközben egy 3 szereplős csata kellős közepén találta magát, aminek az egyik főszereplője a saját csapattársa volt. Massa végül két pozíciót is elvesztett a csatározás során. A problémái elhalványodtak miután közepes keverékre váltott és az első szárnyán is állítottak, azonban bal hátsó defektet kapott és ismét be kellett jönnie a boxba. A verseny végén nyert egy helyet, amikor Vitaly Petrov fékproblémákkal küszködött, ám így is valószínűleg keserű ízzel a szájában hagyta el a pályát, amikor látta, hogy egy Force India is előtte végzett.
Vitaly Petrov, 9. hely:
Vitaly, csapattársával ellentétben, megfontolt volt és kimaradt az első kanyar balhéjából. Szintén két kiállásos stratégiával versenyzett és biztos pontszerző helyen autózott, ám végül műszaki problémák nehezítették a versenyét és Felipe Massa meg is előzte a futam utolsó pillanataiban. Az előnye azonban elégséges volt ahhoz, hogy megvédje a 9. helyet a nem épp békés természetű Pastor Maldonado-tól.
Pastor Maldonado, 10. hely:
A Formula 1 történetének második pontszerző venezuelai versenyzője. Közismert okokból csak a 21. helyről kezdhette meg vasárnap a versenyt, ám az újoncoktól szokatlan nyugodt rajtot vett, elkerült minden súrlódást, majd egyenletes tempót diktált a fejlesztésekkel felvértezett Williams volánja mögött. Ez volt F1-es pályafutása első pontja, így Maldonado valószínűleg végre megkönnyebbült és összeszedettebben áll majd rajthoz az Olasz Nagydíjon.
Paul di Resta, 11. hely:
Korábban leírtuk, hogy a Force India autói egyre gyorsabbak és kiegyensúlyozottabbak, amit méltán reprezentál az is, hogy a tehetséges brit újonc csak egyetlen egy pozícióval maradt le a pontszerző helyről, pedig szombaton már a Q1-ben elbúcsúztunk tőle és az első kanyarban is ütközött a futamon. Di Resta nem tehetett azonban se a szombati kudarcról, se arról, hogy Timo Glock belefékezett az autójába. A baleset után autója alulkormányzott lett, ám várnia kellett, mivel a vezetőség Adrian Sutil-al foglalkozott épp. Végül bejött a boxba röviddel a csapattárs után, de így is sok időt vesztett. Di Resta akaratán kívül, csak sodródott az árral egész hétvégén.
Kamui Kobayashi, 12. hely:
Kobayashi is irigylésre méltó rajtot vett, ám már korán megsérült az első szárnya, majd miután Lewis Hamilton azt hitte, elhaladt mellette, a brit nem figyelt rá és ezért összeértek. Az ütközésben autója megsérült, rengeteg időt vesztett és a stratégiája is borult. Gyakorlatilag a baleset mindkettejük futamát teljesen tönkre tette.
A többi pilótáról, természetesen a kiesőkkel együtt, a holnapi napon olvashattok!