Rekordok:
- legfiatalabb pontszerző
- legfiatalabb pole pozíciós
- legfiatalabb futamgyőztes
- legfiatalabb világbajnok!!
Első Forma-1-es futam:
2007. 06. 17. - Amerikai Nagydíj, BMW Sauber
Első pontszerzés:
2007. 06. 17. - Amerikai Nagydíj, BMW Sauber (8. helyezés - 1 pont)
Első győzelem:
2008. 09. 14. - Olasz Nagydíj, Toro Rosso
Első pole pozíció:
2008. 09. 13. - Olasz Nagydíj, Toro Rosso
Legjobb világbajnoki helyezés: 1. (2010 - Red Bull Racing)
Pályafutása:
Sokan az új Michael Schumachert látják Sebastian Vettelben, aki ugyan kézzel-lábbal hadakozik ezen összehasonlítás ellen, ám azzal bizonyára ő is egyetért, hogy nem éppen a legrosszabb dolog, ha az embert egy hétszeres világbajnokhoz mérik.
A legújabb német pilótageneráció kiválósága hét éves kora óta a versenyzésnek él, és szép eredményeket tud felmutatni már eddigi pályafutása alatt is. A legtöbb szakember egyetért abban, hogy szép jövő vár a fiatalemberre a Forma-1-ben is, amit Vettel első szezonjában igazolt is.
A német pilóta már igen korán belátta azt, hogy nem elég csupán a pályán gyorsnak lenni, éppen ezért a fitness tréningeket is igen komolyan vette, de a versenyzés technikai oldalát is kitanulta, tehát profinak készült már igen fiatalon. Az elszánt munkának nem is maradt el az eredménye, hiszen a pályán szinte verhetetlen lett. 2004-ben, második Forma BMW-s évében a sorozat az ifjú titán nevétől volt hangos, a 20 futamból tizennyolcat megnyert, így bajnoki címe egy percig sem volt kérdéses. Ezek után mindenki szuperlatívuszokban beszélt a többnyire fülig érő szájjal közlekedő Sebastianról, aki a folytatásban sem okozott csalódást az őt nagyra tartóknak, az F3-ban is folytatta a remeklést.
Már ekkor felkeltette a Red Bull érdeklődését, de a BMW is mankót tartott a hóna alá. A két márkával való kapcsolata a mai napig sem szakadt meg. 2005. átmeneti sikereket hozott számára a Forma-3 európai szériájában, „csak” az év legjobb újonca címet tudta elhódítani debütáló évében, de a Williams-BMW színeiben Jerezben átesett az F1-es tűzkeresztségen. A következő idényben is riogatta az F3-as mezőnyt (az európai szériában Paul Di Resta mögött második lett összetettben), de mellette vendégszerepelt a Renault World Series-ben is (Misanóban mindkét futamot megnyerve mutatkozott be, de ezután már csak Belgiumban állt rajthoz ebben a szériában, ott is csak az első futamon), valamint három alkalommal is tesztelt az akkor már BMW Sauber néven futó istállóval.
2006. második felében viszont már élesben is megmutathatta magát a nagyok közt, Törökországban már ő volt a németek pénteki harmadik pilótája (ekkor a pénteki szabadedzéseken egyes csapatok korlátozás nélkül alkalmazhatták tartalékversenyzőiket), és remek eredményekkel hívta fel magára a figyelmet, a második szabadedzésen például az egész mezőnyt elverte. A hátralévő négy versenyhétvégén is szerepet kapott péntekenként, és ekkor már mindenki számára egyértelmű volt, hogy a szőke fiú hamarosan a Forma-1-nek is meghatározó egyénisége lesz.
2007-nek a BMW Sauber hivatalos tesztpilótájaként vágott neki, mellette pedig a WSR-ben versenyzett, ám még ebben az évben bekövetkezett számára a nagy áttörés. A BMW pilótája, Robert Kubica Kanadában csúnyán összetörte magát, így az USA-ban nem indulhatott, és Vettel ugrott be helyette. Ha már arra járt, felállított egy rekordot, hiszen 8. helyével és 20 évesnél néhány nappal zsengébb életkorával minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzője lett.
A csoda ezzel még nem ért véget számára, hiszen a Red Bull kiscsapatánál, a Toro Rossónál a Magyar Nagydíj előtt kirúgták Scott Speedet, és Vettelt ültették a helyére, miután a BMW hosszas huzavona után átengedte a tehetséget. A vigyori zseni a vörös bikák egyre kevésbé lomha versenygépével is csodát tett, Kínában a negyedik helyen végzett. 2008-ra is szerződése van a Toro Rossóval, ahol a Champ Car mezőnyét tönkreverő Sébastien Bourdais oldalán harcolhatott a gárda felvirágoztatásáért.
Ezt maximálisan meg is tette, hiszen ki gondolta volna, hogy a kiscsapat pole pozíciót és futamgyőzelmet ünnepelhet majd! Olaszországban azonban mindenkinél jobban boldogult az esőben és egész hétvégén megállíthatatlan volt. Ezen felül is több remek eredményt szállított, és a nyolcadik helyig meg sem állt összetettben. 2009-től már az „anyacégnél”, a Red Bull Racingnél vezet, ahol a 2008 végén visszavonuló David Coulthardot váltotta.
Forma1-es csapatai :
- 2006 - BMW Sauber - tesztpilóta
- 2007 - BMW Sauber - tesztpilóta + 1 futam
- 2007 - Toro Rosso (7 futam)
- 2008 - Toro Rosso
- 2009-2011 - Red Bull Racing
Forrás: f1hirek.hu |