2011.08.29. 15:24, wiky♥
A Red Bull elismerte: alaposan fontolóra vették azt a lehetőséget, hogy a szokatlan mértékben hólyagosodó gumik miatt a boxból kezdjék meg a Belga Nagydíjat.
A versenyzők nem érezték magukat a „kényelmesen” a Pirelli abroncsain, mert az első gumik a túlmelegedés miatt nagyon gyorsan hólyagosodni kezdtek. Nem voltak egyedül ezzel a problémával.
A tegnapi verseny előtt felmerült annak a lehetősége, hogy azok a versenyzők, akik ugyanazzal a gumival állnak fel a rajthoz, amivel az utolsó időmérő köreiket futották, lecseréljék az abroncsaikat, mert a túlmelegedés miatt az abroncsok felülete a vártnál hamarabb tönkre megy.
Mivel a versenyzőknek kevés lehetőségük volt száraz aszfalton gyakorolni, sötétben tapogatóztak a probléma okát illetően.
Eleinte az első futóművek beállítását hibáztatták: a feltételezések szerint a csapatok átlépték a Pirelli által tanácsolt határokat és nem megfelelően állították be az első kerekek dőlésszögét, így léphetett fel a szokatlan mértékű hólyagosodás.
Azoknak a versenyzőknek, akik autóján az időmérő és a verseny között állítják át az első kerekek dőlésszögét (a parc ferme-ben), a boxutcából kellett volna rajtolniuk.
Vasárnap reggel a csapatok, az FIA és a Pirelli is tárgyalóasztalhoz ült az ügy tisztázására és a következő opciók maradtak: azok, akik az első tízből indulnának, de a kerékcsere mellett döntenek és változtatnak a beállításokon, a boxutcából kell, hogy kezdjék a versenyt, vagy vállalják az esetleges kockázatot és az időmérőn is használt gumival indulnak.
A lehetőséget, miszerint az érintett csapatok boxutcás rajt nélkül „megússzák” a kerékcserét, a többi csapat elvetette és igazságtalannak tartotta.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy rengeteget gondolkodtak egy esetleges kerékcserén:
„Sokat. Nagyon sokat. A nép végén a biztonsági szempontokat is át kell gondolni. Nagyszerű támogatást kapunk a Pirelli-től és a szakembereik által nyújtott információk alapján meg tudtuk hozni a megfelelő döntést.”
Beszéltünk a versenyzőkkel és elmondtuk, hogy milyen információkat kaptunk a Pirelli embereitől:
„Figyeljetek. Leültünk velük (Pirelli) beszélni és a következőt mondták: a kockázat minimális. Így is megfelel a versenyzés? – idézi fel Horner a versenyzőihez címzett szavakat.
„Belementek a dologba” – mondta Horner.
„Szerintem egyikünk sem volt teljesen nyugodt abban a helyzetben, de meg kellett bíznunk a szakemberektől kapott információkban és remek támogatást kaptunk tőlük.”
Végül a Red Bull nem cserélte le a kerekeket, hanem módosították az első szárny beállítását és a keréknyomást, melyre van lehetőség a parc ferme-ben.
A Ferrari és a McLaren egyértelműen kijelentette: követték a Pirelli előírásait a kerekek dőlésszögénél.
Paul Hembery szerint az abroncsokat mindig a megfelelő előírásokkal és javaslatokkal együtt bocsátják a csapatok rendelkezésére és addig nem is lesz semmilyen probléma, amíg ezeket betartják:
„Az első kerekek hólyagosodásával voltak problémák, de ez nem történhet meg még egyszer, ha a csapatok követik az általunk rendelkezésre bocsátott használati utasításokat. Természetesen bármelyik csapatnak rendelkezésére állt a lehetőség, hogy lecseréljék az abroncsokat, ha szükségesnek találják, és a boxból rajtolhatnak ebben az esetben. Végül senki sem tartotta szükségesnek ezt az opciót.”
„Úgy tűnik, a probléma annak volt köszönhető, hogy egyes csapatok túl nagy terhelésnek tették ki az abroncsok belső oldalát, így azok túlhevültek és felhólyagosodtak, de a gumik alapvető struktúráját ez nem változtatta meg. Mivel nem merültek fel biztonsági kockázatok és a csapatok többsége igazságtalannak tartotta a „büntetlen” kerékcserét, így az eddig is alkalmazott szabályok maradtak érvényben. Amikor az időmérő után fény derült a problémára, lehetőségünkben állt volna kicserélni a lágy gumikat, de végül nem volt rá szükség.”