2011.08.28. 19:51, tijaa
A világbajnok tovább növelte eddig is tetemes előnyét az összetettben, mert megnyerte az esőmentes Belga Nagydíjat. Mögötte Webber, Button és Alonso végzett, Schumacher az utolsó helyről jött fel ötödiknek. Hamilton ütközött Kobajasival, és kiesett.
Az edzéseken fontos szerepet játszó eső a vasárnapi Belga Nagydíjon megkímélte a mezőnyt, azonban a spái versenypálya ismét rendkívül eseménydús versennyel ajándékozta meg a közönséget. A hűvös, felhős időben zajló futamon végül a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel diadalmaskodott, immár hetedik győzelmét szerezve a szezonban.
Egyes csapatok - a Red Bull és a McLaren is - kérték az FIA-t, hogy lecserélhessék a versenyre az edzéseken használt gumikat felhólyagosodás miatt, de nem kaptak engedélyt erre, mert az abroncsok nem baleset, hanem az elhibázott futómű-beállítás miatt károsodtak. Nagyobb kerékdőlést alkalmaztak, mint amit a Pirelli előírt, ezért az első kerekek belső élén hólyagok keletkeztek.
Már a rajt is tartogatott meglepetéseket: a Vettel mellől induló Mark Webber ugyanis beragadt, és rögtön a nyolcadik helyre esett vissza. Az ötödik helyről rajtoló Nico Rosberg viszont közvetlenül Vettel mögött találta magát a második pozícióban, ezzel azonban nem elégedett meg, a Les Combes előtt a KERS segítségével a vezetést is átvette a világbajnoki éllovastól. A két Ferrari rajtja is jól sikerült, Massa Hamiltont előzte meg, Alonsónak pedig a nyolcadik helyről az ötödikre sikerült feljönnie. Schumacher kilenc autót előzött meg az első három kanyar alatt.
Az időmérő meglepetésemberei, Bruno Senna és Jaime Alguersuari összeakadtak a hatodik helyért vívott csatában. Alguersuarinak végül fel kellett adnia a versenyt, Senna pedig az incidensért kapott áthajtásos büntetés miatt veszítette el esélyét a jó szereplésre első renault-s versenyén.
Rosberg előnye csak a harmadik körig tartott, ugyanis Vettel az állítható hátsó szárny segítségével megelőzte a Kemmel egyenesben. Ekkor azonban még úgy tűnt, hogy a Red Bull versenyzői bajban lehetnek, mert a használt lágy gumik hólyagosodása náluk jelentkezett a legjobban. A hólyagos gumin versenyző Webber már a harmadik körben kiállt a bokszba friss gumikért, a következő körben pedig Vettel is követte őt.
Rosberg ezúttal sem örülhetett sokáig vezető helyének, előbb Alonso, majd Hamilton is elment mellette. A két versenyző egyaránt a 11. körig bírta az időmérő edzésen használt abroncsokon, a késői bokszkiállás azonban nem segített rajtuk, ismét Vettel került az élre.
Hamilton versenye nem tartott sokáig, a szezonban már számos incidensben rész vett brit a 13. körben Kobajasi megelőzése után összeakadt a japánnal, és a falban kötött ki. Hamilton valószínűleg nem vette észre, hogy az előzés után a Sauber a McLaren szélárnyékában maradt. A sportfelügyelők versenybalesetnek minősítették az esetet, egyik versenyzőt sem büntették.
A baleset miatt a pályára hajtott a Safety Car, Vettel ezt kihasználva kiállt a bokszba egy újabb szett lágy gumiért. Ideiglenesen Alonso került az élre, az újraindítás után azonban Vettelnek sikerült visszaszereznie a vezetést. A háromkiállásos taktikával versenyző német győzelme ezután nem forgott veszélyben. A rajtnál pórul járt Webber más stratégiát választott, ő Alonsóhoz hasonlóan kétszer állt ki a bokszba. A Ferrari teljesítménye a közepes keverékű gumin jelentősen romlott, így Alonso mellett nemcsak Webbernek, hanem a 13. helyről rajtoló Jenson Buttonnak is sikerült elmennie.
Button három kiállás és egy orrkúpcsere után végül a harmadik helyen ért célba, sebessége elsősorban annak köszönhető, hogy rossz rajtpozíciója miatt több friss gumi állt rendelkezésére. A Forma-1-ben 20 évvel ezelőtt debütáló Michael Schumacher is előnyt kovácsolt a tegnapi időmérő edzésen történt balesetéből, a 42 éves német az utolsó helyről rajtolva egészen az ötödik helyig jött fel, a futam végén megelőzve az üzemanyaggal spóroló, keményebb gumin haladó Rosberget.
A Force India folytatta jó szereplését, Adrian Sutil ismét értékes pontokat szerzett hetedik helyével, és Paul di Resta is alig maradt le a tizedik helyről. Az utolsó pontszerző pozíciót végül Pastor Maldonadónak sikerült elcsípnie, a venezuelai pályafutása első pontját szerezte meg. A futam vesztese a Toro Rosso, az ígéretes időmérő után végül mindkét versenyzőjük kiállni kényszerült.