Hamilton: Csúcs ez az érzés2011.04.18. 21:37, Lady Véé
Tizenöt alkalommal ünnepelhetett győztesként a száguldó cirkuszban, így van összehasonlítási alapja a 2008-as világbajnoknak, aki úgy érzi, sanghaji diadala mindenképpen felkerülne egy képzeletbeli dobogóra. A McLaren ásza szerint a Kínai Nagydíj kerülne a top3-ba, két, három évvel ezelőtti siker társaságában. A mostani győzelem értékét az is növeli, hogy még a címvédő, az idei első két futamon verhetetlen Sebastian Vettel is úgy véli, vasárnap nem tartóztathatta fel Lewis Hamiltont. Az idei harmadik futamig a 2011-es szezon is úgy alakult, ahogyan a tavalyi évad befejeződött, vagyis a Red Bull német ásza megállíthatatlan volt. Sanghajban is minden jel arra mutatott, Vettelt nem lehet legyőzni. A címvédő villogott a szabadedzések, az időmérőn is a legjobbnak bizonyult. A Kínai Nagydíj rajtjánál azonban Jenson Button és Lewis Hamilton is megelőzte, majd a hajrában a három kiállásos taktikát alkalmazó, szombaton egy szett friss abroncsot megtakarító 2008-as világbajnok ismét, immár végérvényesen Vettel elé került.
„Nagyon büszke vagyok! Ez a győzelem egyike a legszebb három sikeremnek. Ugyanannyit ér számomra, mint 2008-ban Silverstone és Monaco” – jelentette ki Hamilton.
A McLaren klasszisa a nyilatkozatában említett két diadal évében összetettben is az élen végzett, talán ennek reményében értékelte a sanghaji bravúrt. Persze állítja, többi sikere is nagyon boldoggá tette…
„A győzelemért létezem, a győzelemért élek, a győzelemért lélegzem. Imádok nyerni, most nem is lehetnék boldogabb. Nehezen találom a szavakat, ez volt életem egyik legjobb versenye” – tette hozzá a wokingiak klasszisa.
Vasárnap egyébként kőkemény taktikai csata zajlott a sanghaji aszfaltcsíkon, sokat elárul, hogy a top6 között nem volt 16 mp-nyi különbség a leintéskor.
„Ritkán látunk ilyen kiélezett versenyt: imádom a kihívásokat, a győzelem ízét pedig megédesíti, hogy több előzést is végre kellett hajtanom. Úgy érzem, mostanra kijavítottuk azokat a hibákat, amelyek miatt Ausztráliában és Malajziában sem volt tökéletes az autónk tapadása. Csodálatos, hogy ennyire versenyképes kocsink van. De még sokat kell dolgoznunk azért, hogy utolérjük a Red Bullt. Most azonban jobb volt a taktikánk, amelyet végre is tudtunk hajtani” mondta Lewis Hamilton.
A LEGJOBB KÖRIDŐK A KÍNAI NAGYDÍJON:
1. |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
42. kör |
198.232 km6ó |
1:38.993 p |
2. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
48 |
195.424 |
1:40.415 |
3. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
39 |
195.021 |
1:40.623 |
4. |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
54 |
193.991 |
1:41.157 |
5. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
41 |
193.974 |
1:41.166 |
6. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
46 |
193.880 |
1:41.215 |
7. |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
50 |
193.792 |
1:41.261 |
8. |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
47 |
193.677 |
1:41.321 |
9. |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
39 |
193.063 |
1:41.643 |
10. |
Felipe Massa |
Ferrari |
39 |
192.997 |
1:41.678 |
11. |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
45 |
192.963 |
1:41.696 |
12. |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
46 |
192.951 |
1:41.702 |
13. |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
45 |
192.329 |
1:42.031 |
14. |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
53 |
192.290 |
1:42.052 |
15. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
41 |
192.256 |
1:42.070 |
16. |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
51 |
191.625 |
1:42.406 |
17.. |
Kobajasi Kamui |
Sauber-Ferrari |
32 |
191.306 |
1:42.577 |
18. |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
45 |
191.237 |
1:42.614 |
19. |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
45 |
191.129 |
1:42.672 |
20. |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
52 |
189.812 |
1:43.384 |
21. |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
54 |
187.999 |
1:44.381 |
22.. |
Jerome d\'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
45 |
187.237 |
1:44.806 |
23. |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
5 |
185.653 |
1:45.700 |
24. |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
41 |
184.986 |
1:46.081 |
|