Nyerslive: Vettel dupla, nevetséges FIA, Alonso blama2011.04.15. 21:23, Lady Véé
Rovatunkban a versenyzők teljesítményét boncolgattuk. Főszerepben a 2011-es Maláj Nagydíj.
Itt most mindenki megkapta a magáét. Volt, aki kevésbé, és volt aki...
A Nyerslive senkinek sem kegyelmez!
McLaren
Lewis Hamilton – Malajzia: 10/8
Lewis Hamilton gyakorlatilag lemásolta az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon mutatott teljesítményét. A brit világbajnok hozta a kötelezőt, noha az időmérő edzésen egy kisebb hibának köszönhetően elvesztette annak a lehetőségét, hogy az első rajtkockáról vágjon neki az izzasztó versenynek. Lewis rajtja nem volt tökéletes, és az első kanyar után nem is tudta megtartani a második helyét. Ezt követően igen problémás versenyt zárt a „rosszcsont”, akit a verseny után egy 20 másodperces időbüntetéssel visszasoroltak a 8. helyre. A versenybíróság többszörös irányváltoztatásról beszélt, amikor Hamilton Fernando Alonso ellen védte a pozícióját… Nos, a többség beláthatja, hogy szó sem volt erről, és ezúttal az FIA ismét lejáratta magát. Összességében a McLaren sem volt a helyzet magaslatán Lewis versenyét illetően.
Jenson Button – Malajzia:10/8
Jenson Button idén eddig összességében jobb teljesítményt nyújt, mint tavaly. Mr Árnyék az időmérő edzésen kikapott a csapattársától, ami talán nem meglepő. A versenyen kijött Jenson számára a lépés és jól bánt a gumikkal, különösen a kemény keverékkel. Megérdemelten kapaszkodott fel a dobogó második fokára. Amit az időmérőn elvesztett, azt a versenyen visszahozta. Jár a pont.
Mercedes
Michael Schumacher – Malajzia:10/8.5
Továbbra is nagyon nehéz megítélni Michael Schumacher teljesítményét, miután a mozgatható hátsó szárny hibája miatt a német legenda már a Q2-ben kiesett az időmérő edzésen. Michael a rajtot fantasztikusan kapta el és, ha rövid ideig is, de ott tudott lenni a legjobbak között. Sok akcióban volt része a verseny során, és végül megszerezte a csapatának az első idei pontokat. A rajt miatt most magasan értékeljük a teljesítményedet „Májkül”.
Nico Rosberg – Malajzia: 10/7.5
Nico Rosberg foghatja a fejét, mert a Mercedes még sza.abbnak tűnik, mint tavaly, ami egyszerűen elfogadhatatlan egy ilyen gyártótól. Talán, ha tehetné Nico, azonnal elszerződne… Mondjuk a Red Bull csapathoz. Az időmérőn ott tudott lenni a Q3-ban, de neki is problémái voltak az autóval. A versenye nem sikerült, és lemaradt a pontszerzésről. Ezen a hétvégén Michael „bácsi” jobb volt nálad Nico.
Red Bull
Sebastian Vettel – Malajzia: 10/9.0
Nem tudni, hogy mi történt a német gyerkőccel, de valami elképesztő formában versenyez. Hiába dolgozik alatta jó autó, koncentrált, hiba nélkül versenyez és sorra tökéletes teljesítményt nyújt. Ez volt a helyzet Malajziában is. Sebastian remekül reagált a KERS rendszer problémájára, és amikor kellett, határon autózott. Szép volt.
Mark Webber – Malajzia:10/9.0
Hiába a gyengébb időmérő edzés, Mark Webber élete egyik legjobb versenyét futotta Malajziában. A KERS rendszer már a rajtnál meghibásodott az autójában és az első kör végén csak a 10. helyen állt. Mark az összes körében „kinyomta az RB7-es bika szemét”, és végül majdnem felállt a dobogóra. Mi lett volna, ha esetleg működik a KERS az autójában? Jó kérdés, de most neki is jár a magas pontszám, mivel a versenyen nagyon odatette magát.
Ferrari
Fernando Alonso – Malajzia: 10/8.5
Silvio Berlusconi jövőbeni utódja felemás hétvégét zárt. Egyrészt rendkívül jó teljesítményt nyújtott a mozgatható hátsó szárny meghibásodása ellenére, másrészt gyermeteg hibát vétett Lewis Hamilton mögött, amikor eltalálta hátulról a McLaren-t. Sajnáljuk, hogy nem tettük meg egy nagyobb összeggel az incidenst, mivel azonnal tudtuk, hogy ennek nem lesz jó vége. Fernando 20 másodperces időbüntetést kapott, gyakorlatilag a semmiért, mivel Hamilton autója nem sérült meg komolyabban. A büntetésről pedig csak annyit, hogy formális volt, hogy ne lehessen megszólni a bírákat azért, hogy Hamilton mellett Alonso-t nem büntették meg. A spanyol a büntetéssel is a 6. helyen maradt. Mi értelme volt ennek? Semmi!
Felipe Massa – Malajzia: 10/8.5
Lehet, hogy Massa szurkolói hátradőlve figyelik a brazil szereplését az F1-ben, de az igazság az, hogy Felipe a háttérben az „életéért” harcol a Ferrarinál. A szerződése 2012 év végéig szól, de Kimi Räikkönen esetéből kiindulva tudhatjuk, hogy ez az olaszoknak nem sokat jelent. Massa az időmérőn egyszerűen lassabb volt, mint Fernando Alonso, de a versenyen szépen odatette magát, majd egy furcsa bokszkiállással minden esélye elszállt a dobogóra. Ha ez a Massa fog a következő versenyeken is kigurulni a pályára, akkor nem lesz gond. Ha nem… Kijárat, arra tessék!
Williams
Rubens Barrichello – Malajzia: 10/7.0
Talán már nem harap úgy Rubens Barrichello, mint tavaly, de a Williams egyszerűen katasztrófális. Barrichello összesen 22 kört tett meg a pályán és esélye sem volt arra, hogy eredményes hétvégét zárjon. A rajtja sem sikerült, szóval kuka. Erről most nem tehetett Rubinho.
Pastor Maldonado – Malajzia: 10/6.0
Ha valakiről keveset lehet írni, akkor most az Pastor Maldonado. Hatalmas meglepetésre már a Q1-ben búcsúzott, ami nem feltétlen csak az autónak tudható be. A versenyt 8 kör megtétele után technikai probléma miatt feladni kényszerült.
Renault
Nick Hedfeld – Malajzia: 10/9.0
Nick csattanós választ adott a kritikusainak és megmutatta, hogy még mindig jól versenyez és képes magas szinten űzni ezt a sportot. Az időmérő edzésen is dominált csapaton belül, majd a versenyen egy olyan rajtot vett, hogy még Sebastian Vettel is meglepődött az autójában. Nick első etapja nem volt valami jó, de a verseny második felében jól alakultak a dolgai és meg tudta védeni a 3. helyét Mark Webber előtt. Nick szépen odatette magát.
Vitaly Petrov – Malajzia: 10/7.0
Ezúttal elmaradt az orosz „felvonulás”, miután Vitaly az időmérő edzésen és a versenyen sem tudott hasonló formát mutatni, mint Ausztráliában. A futamon biztos pontszerző lett volna, de egy kisebb hiba miatt szó szerint minden a levegőbe repült.
Force India
Adrian Sutil – Malajzia: 10/6.5
Adrian Sutil az időmérő edzésen és a versenyen sem tudta hozni a kötelezőt, és még szerencséje sem volt. Éppen hogy csak lemaradt a pontszerzésről, de most sem váltotta meg a világot.
Paul di Resta – Malajzia: 10/7.5
Egyelőre a skót a szerencse szülötte. Ausztráliában és Malajziában is mellette volt a szerencse csillaga, ami úgy tűnik, kitart mellette. Az időmérőn és a versenyen is jól futott, pontot szerzett. Nagy a szája az újoncnak, de lehet, hogy van mire… Hamarosan kiderül.
Toro Rosso
Sébastien Buemi – Malajzia: 10/7.5
Buemi ezen a hétvégén is gyorsabb volt, mint a csapattársa, ami még sokat érhet számára. Ha Red Bull ülést nem is, de megtarthatja az állását a Toro Rosso istállónál. A versenyen talán túlságosan is erős büntetést kapott a stop-go-val. Ha ez nincs, ott lehetett volna a pontszerzésért folyó harcban.
Jaime Alguersuari – Malajzia: 10/6.0
Érdekes módon, mióta Jaime fényezi magát, rendre Sébastien Buemi az, aki előtte végez. Ez most sem volt másképp, noha voltak problémái a verseny alatt a spanyolnak, de elég legyen a kifogásokból! Oda kellene vernie a pályán és nem dumálnia. Ez most kevés volt.
Lotus
Jarno Trulli – Malajzia: 10/6.0
Jarno Trulli talán kezd beletörődni abba, hogy Heikki Kovalainen jobb nála. Ha nem is sokkal, de a finn jobb. Az olaszban nem látni a tüzet, addig a „hideg” finn rendre lángol. Jarno nem tudta befejezni a versenyt. Mi pedig sok pontot nem tudunk adni erre a teljesítményre.
Heikki Kovalainen – Malajzia: 10/7.0
Heikki-n látni azt, amit sok pilótán nem. Ég a vágytól, még akkor is, ha nem versenyképes az autója. Ezen a hétvégén ő volt az, aki a biztatóbb teljesítményt nyújtotta.
Virgin
Timo Glock – Malajzia: 10/7.0
Szegény németnek már azért is járna a magasabb pontszám, mert képes futamokat lehúzni ezzel a csapattal… Timo reménytelen helyzetben van, de mindent megpróbál. Remek példa erre az, hogy hiába valaki tehetséges és tapasztalt, abból a bizonyosból nem lehet várat építeni…
Jerome D’Amboriso – Malajzia: 10/6.0
Lucas di Grassi klónja! Ott van a csapatnál, de semmi több.
HRT
Narain Karthikeyan – Malajzia
:
10/7.0
Annak ellenére, hogy 2005 óta nem versenyzett az F1-ben és a tapasztalt Vitantonio Liuzzi a csapatársa, nem nyújt rossz teljesítményt. Az időmérőn az olasz mögött volt, míg a versenyt 14 kör megtétele után be kellett fejeznie hidraulika probléma miatt.
Vitantonio Liuzzi – Malajzia
:
10/8.0
Egyértelműen ő a HRT vezére, ami talán is elvárható tőle. A spanyol csapathoz mérten jó eredményt futott volna, ha a 46. körben nem kell feladnia a mozgatható hátsó szárny meghibásodása miatt
a versenyt.
Sauber
Kamui Kobayashi – Malajzia
:
10/8.5
A japán szamuráj ismét megcsinálta a feszültséget a pályán és megcsillogtatta a tudását. Remek versenyző, remek kvalitásokkal. Lassan egy top-csapat is bejelentkezhetne érte, mivel bagóért vehetnének egy potenciális bajnokjelöltet.
Sergio Perez – Malajzia
:
10/6.0
Látszik, hogy a mexikóiban van fantázia, de ezúttal az autója nem bírta a kiképzést, amiről sem ő, sem a Sauber nem tehetett, mivel a Toro Rosso autóról leszakadt közel 6 kilogrammos ballaszt szedte szét a C30-ast. Az időmérőn gyengébb teljesítményt nyújtott, a versenye hamar véget ért.
|