Nyilatkozatok a nagydíj előtt2011.04.14. 20:36, Lady Véé
Auzstráliában és Malajziában is a Formula-1 tavalyi világbajnoka diadalmaskodott, a 2010-es szezon is számítva immár négy futam óta tart Sebastian Vettel győzellmi sorozata. Ezen a hétvégén a sanghaji pálya látja vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, a riválisok remélik, meg tudják állítani a Red Bull ászát. De olyan klasszist is "találtunk", aki szerint csak a második helyért várható nagy csata, a 25 pont ismét a német pilótához kerül.

NYILATKOZATOK A KÍNAI NAGYDÍJ ELŐTT:
SEBASTIAN VETTEL (ÖSSZETETTBEN 1. HELY, RED BULL-RENAULT):
„Sokan már arról beszélnek, hogy uralni fogom az egész évet. Pedig még csak két versenyt rendeztek meg a tizenkilencből, azt pedig néhány napja láthattuk, milyen gyorsan változnak az erőviszonyok. Malajziában sokkal szorosabb csatát vívtunk, mint Ausztráliában. Tavaly Fernando Alonsót írták le a szezon közben, az utolsó fjutam előtt mégis ő volt a legnagyobb esélyes. Nagyon nyílt az idei világbajnokság is. A Kínai Nagydíjról egyébként szép élményeket őrizhetünk, legalábbis a 2009-es futammal kapcsolatban, mert tavaly nem tudtuk megismételni a sikerünket. Most azért megyünk vissza Sanghajba, hogy ismét megpróbálunk sikeresek lenni. Szeretem a kínai pályát, a tengerentúli versenyek amúgy is mindig különlegesek. A szokásosnál hamarabb érkezünk a helyszínre, élvezem, hogy több időnk van a különféle látványosságok megtekintésére.”
JENSON BUTTON (ÖSSZETETTBEN 2. HELY, MCLAREN-MERCEDES):
„Imádom a sanghaji pályát, szeretem magát a városz is. Sajnos csak néhány napig vagyunk itt ebben a csodálatosan vibráló városban. Fantasztikus éttermekbe járhatunk, de mindig kevés időnk van erre. De nagyon várom már a Kínai Nagydíjat, amely modern pályán zajlik, számos érdekes megoldással kell megbirkóznunk. Az első kanyar rendkívül különleges, teljes gázzal jövünk, a váltó a hetedik fokozatban áll, amikor gyorsan lassítanunk kell. A hosszú és széles hátsó egyenesek pedig számos előzési lehetőséget kínálnak, még a DRS-re (mozgatható hátsó szárnyra) sincs okvetelenül szükségünk. Ha ugyanolyan szoros lesz a futam, mint Malajziában, akkor rengeteg akcióra lehet számítani.”
LEWIS HAMILTON (ÖSSZETETTBEN 3. HELY, MCLAREN-MERCEDES):
„Mindig az a legjobb, ha gyorsan el tudod felejteni a legutóbbi, csalódást okozó hétvégét. Én is szeretném ezt tenni, csak a pozitívumokat akarom megőrizni Malajziáról. Jó, hogy azonnal jön a Kínai Nagydíj, már minden erőmmel erre összpontosítok. Néhány napot fizikai edzéssel töltöttem, frissen és elszántam várom Sanghajt. Malajziában kiderült, rendkívül jó a versenytempónk, Jenson fantasztikus versenyt futott, a hajrában még közelebb is tudott kerülni Sebastianhoz. Ha a kínai futamra is fejlődünk, akkor még nagyobb nyomást tudunk gyakorolni a Red Bullra.
MARK WEBBER (ÖSSZETETTBEN 4. HELY, RED BULL-RENAULT):
„Olyan verseny vár ránk, mint Ausztráliában, igen hűvös lesz az idő. A hosszú egyenesek miatt kiemelt szerepe lesz a mozgatható hátsó szárnyaknak, sok előzés várható. Az idei első versenyem rosszul sikerült, Malajzia már sokkal pozitívabb volt. Csapattársam, Sebastian élete formájában van, sok tekintetben került a csúcsra. Én is jól teljesítek, hiszek magamban. A csapattal együtt sok újat tanultam az utóbbi hetekben, különböző dolgokhoz kell alkalmazkodnom az új szabályok miatt. Minden pálya új kihívás elé állít, ezek alapján kell jól teljesítenem.”
FERNANDO ALONSO (ÖSSZETETTBEN 5. HELY, FERRARI):
„Malajziában is azt láthattuk, mint Ausztráliában, hogy a versenytempónk sokkal jobb, mint az időmérőn tapasztalt sebességünk. Sepangban Felipével együtt én is olyan tempóval mentem, amely elég lett volna a dobogóhoz. Ez fontos jelzést adott a csapatnak, annak ellenére, hogy végül nem végeztünk igazán jó helyen a futamon. Egyértelmű, mindig is a győzelem a legfőbb célom, de most egy autó, Vettel Red Bullja elérhetetlennek tűnik.”
FELIPE MASSA (ÖSSZETETTBEN 6. HELY):
„Néhány új fejlesztést is elviszünk Kínába, ezeket pénteken próbáljuk ki. De úgy érzem, ezek igazán majd Törökországban lehetnek a hasznunkra, amikor további újdonságokat vethetünk be. Kínában már kétszer állhattam a dobogóra, második és harmadik helyen végeztem, de tavaly csak a kilencedik lettem azon az esős futamon. Csodálatos pályán versenyezhetünk, még akkor is, ha az időjárás meglehetősen kiszámíthatatlan. A múltban a hosszú egyenesek sem adtak túl sok esélyt az előzésre, de most a mozgatható hátsó szárnyak jelentősen növelik az esélyt.”
VITALIJ PETROV (ÖSSZETETTBEN 7. HELY, LOTUS RENAULT):
„Nagyon érdekes, egyszersmind igen nehéz pálya vár ránk. Az első kanyarra ez különösen igaz, végeláthatatlanul hosszú szakasznak tűnik. Nem ez a kedvenc versenyem, de azért szép emlékeket őrzök a Kínai Nagydíjról, tavaly itt szereztem első pontjaimat a Formula-1-ben. Malajziában már megtapasztalhattuk, nem igazán tudhatjuk előre, mit is várhatunk az új típusú abroncsoktól. De azt se feledjük, a DRS-nek is sokkal nagyobb szerepe lehet, mint Sepangban. Remélem, ismét sikeres lesz a hétvégénk.”
NICK HEIDFELD (ÖSSZETETTBEN 8. HELY, LOTUS RENAULT):
„Szép pálya, amely nem hasonlít a többihez, számos szokatlan kanyar és hosszú egyenes vár ránk. Ezek jó esélyt kínálnak az előzésre. Hogy újra harcban lehetünk-e a dobogóért? Ez attól függ, milyen sikeres lesz a továbbfejlesztett csomagunk. Sepangra sokat és sikeresen módosítottunk, Sanghajra nem terveztünk különösebb újdonságokat. De úgy érzem, ezen a pályán ismét jól szerepelhetünk, hiszen kiváló a csúcssebességünk, ez pedig hasznos lehet a hátsó hosszú egyenesben.”
A KÍNAI NAGYDÍJ EDDIGI GYŐZTESEI:
2010 |
Jenson Button |
McLaren–Mercedes |
Sanghaj |
2009 |
Sebastian Vettel |
Red Bull–Renault |
Sanghaj |
2008 |
Lewis Hamilton |
McLaren–Mercedes |
Sanghaj |
2007 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Sanghaj |
2006 |
Michael Schumacher |
Ferrari |
Sanghaj |
2005 |
Fernando Alonso |
Renault |
Sanghaj |
2004 |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
Sanghaj |
|