Alonso: Vettel jelenleg utolérhetetlen2011.04.14. 20:33, Lady Véé
A Ferrari nem tudott megfelelni a saját elvárásainak az évad első két versenyén, amelynek hátterében a maranellói csapat elmondása szerint elsősorban az áll, hogy az időmérőn nem sikerült mindent kihozni az autóból. A versenytempóval azonban elégedettek a pilóták: Fernando Alonso és Felipe Massa is meg van győződve arról, hogy az incidensek (baleset, elrontott kerékcsere) nélkül Malajziában a dobogóért harcolhattak volna. Emiatt a Scuderia bizakodóan várja a hétvégi megmérettetést, ahol több újítás is lesz autón.
"Egy kicsit csalódott vagyok, hogy Sepangban nem állhattam dobogóra, ugyanis ez a nagyszerű eredmény elérhető távolságban volt. Jót tett volna csapatnak egy ilyen siker" – jelentette ki a spanyol pilóta, aki Sanghajban nem számít problémára a szabályozható hátsó légterelővel.
"Sajnos Malajziában nem úgy működött, ahogyan kellett volna, de szerencsére a mérnökök megtalálták a hibát és kijavították. Ha a rendszer jól működött volna, akkor az egyenesben könnyebben előzhettem volna, és nem kellett volna belemennem egy veszélyes kerék a kerék elleni manőverbe. Balesetek mindig előfordulhatnak az autósportban. Gyorsabb voltam, mint ő (Hamilton), ezért meg kellett próbálkoznom az előzéssel, különben a többiek utolértek volna. Ami a büntetést illeti, nem akarok beszélni róla, mivel semmin sem változtatott."
A kétszeres bajnok nem foglalkozik a történtekkel és helyette a Kínai Nagydíjra összpontosít. "Akárcsak Ausztráliában, Malajziában is láthattuk, hogy a versenytempónk jobb, mint az időmérős teljesítményünk. Sepangban Felipe és én elég gyorsak voltunk ahhoz, hogy dobogóra álljunk. Noha ez nem sikerült, mégis nagyon fontos, hogy benne volt a pakliban. Szívesen harcolnék a győzelemért, de sajnos Sebastian Vettel jelenleg elérhetetlen távolságban van a Red Bull Racing autójával. A mérnökeink már keményen dolgoznak, hogy javítsanak a 150° Italia teljesítményén. Kínában egy új első szárnyat és más aerodinamikai elemeket is kapunk. Reméljük, hogy előnyt jelentenek majd, de pontos adatokat csak a szabadedzésen kapunk. Ezen a hétvégén is az lesz a célunk, mint eddig: az időmérőn a lehető legjobb rajtpozíciót akarjuk megszerezni, a versenyen pedig minden lehetőséget megragadunk."
"Az előrejelzések szerint sokkal hidegebb lesz, mint az elmúlt hétvégén. Hasonló időjárás lesz, mint Ausztráliában. Pénteken megfigyelhetjük, hogy az abroncsok hogyan üzemelnek majd ezen a pályán. Akárcsak az első két versenyen, most is a kemény és a lágy keveréket használjuk. Malajziában máshogy alakultak a dolgok, mint Ausztráliában, ezért ki kell deríteni, hogy ebben mekkora szerepet játszott a hőmérséklet és mekkora szerepet a pálya vonalvezetése és a felszíne" – tette hozzá Alonso.
A spanyol pilóta csapattársa, Felipe Massa szintén jobb kezdésre számított, és sajnálja, hogy nem állhatott dobogóra. "Két verseny már lefutott: a győztes mindkét alkalommal ugyanaz a pilóta volt, és eddig csak három csapat képviseltette magát a dobogón – sajnos mi nem voltunk köztük. Versenyzőként csak akkor lehetsz elégedett, ha győzöl – ha ez nem sikerül, akkor megpróbálsz változtatni a helyzeten. Szerencsére nem olyan vészes a helyzet, mint egyesek gondolják."
"Mindenki nagyon keményen dolgozik, a gyárban és a helyszínen is, hogy javítani tudjunk az autón. Még nem tudjuk, hogy meddig fog tartani,de persze remélem, hogy gyorsan mennek majd a dolgok. Kínában új elemeket kapunk, amelyeket tesztelni fogunk. Hogy pontosan hol állunk a vetélytársakhoz képest, csak Törökországban derül ki, ahol jelentős újításokat kapunk."
"Tény, hogy az időmérőn egyik hétvégén sem voltunk gyorsak, és Ausztráliában a versenytempónk sem volt túl jó, Malajziában viszont rendben volt a sebességünk. Fontos, hogy a versenyen most is jól szerepeljünk, és akárcsak tavaly, most is javítani akarunk az időmérőn. A télen azt mondták, hogy idén az időmérőnek nem lesz olyan nagy szerepe, mert több előzés lesz. Ezzel szemben láthattuk, hogy ha valaki nem az élről rajtol, még akkor is nehéz dolga van, ha a versenytempó rendben van. Ezen kell javítani, ugyanis ezen a téren még nem vagyunk egy szinten a legjobbakkal."
"Malajziában a versenyemet nagyban befolyásolta a kerékcsere, ami nem sikerült jól. Mivel idén gyakrabban kell a bokszba hajtani fontos, hogy tökéletesen működjön a csapatmunka, beleértve a versenyzőt is. Sepangban éppen az első kerékcsere nem sikerült, ami a lehető legrosszabb, hiszen ilyenkor sokkal többet veszítünk vele, ugyanis az autók között még kicsi a különbség. Később, amikor rendeződik a mezőny, és öt másodperces előnyünk van a mögöttünk haladóval szemben, már nem jár olyan nagy veszteséggel egy ilyen hiba. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Formula-1 egy csapatsport, ahol a versenyzőknek, a mérnököknek és a szerelőknek is fontos szerepük van. Idén talán még jobban."
A brazil pilóta szerint nemcsak a kerékcserék, de a stratégia is nagyobb szerepet kap az idén. "A futam végén sokkal több a pozíciócsere, mert néhány versenyző megpróbál megspórolni egy kerékcserét, annak ellenére is, hogy elhasználódtak a gumik. Fontos, hogy a stratégia és a kerékcserék sorrendje is megfelelő legyen, nehogy az utolsó körökben úgy kelljen harcolni, hogy a gumik már elfogytak. Persze nemcsak a mérnökökön múlik, hiszen a versenyző érzi a gumikat, és ő tud spórolni velük.”
"Ami a Kínai Nagydíjat illeti, kétszer álltam már a dobogón, tavaly csak a kilencedik helyet meg az esőfutamon. Az időjárás mindig kiszámíthatatlan, a pálya viszont szép. A hosszú egyenesben eddig nehéz volt az előzés, a szabályozható hátsó szárny miatt azonban most könnyebb dolgunk lehet."
|