2011.04.11. 14:56, Lady Véé
Elképesztően nagy csatát hozott a 62. Formula-1-es világbajnokság Malajziai Nagydíjának első fele, Lewis Hamilton kitartóan üldözte a címvédő Sebastian Vettel. A Red Bull a 29. körben azt javasolta a német klasszisnak, hogy ne használja az elvileg előnyt jelentő KERS-rendszert, a tavalyi világbajnok pedig ettől felgyorsult, végül magabiztosan nyert Jenson Button, valamint Nick Heidfeld előtt. Hamilton a hajrában gumiproblémákkal küszködött, végül csak a hetedik helyen ért célba.
Sebastian Vettel hihetetlen! A német versenyzőt nem is azért kell elsősorban dicsérni,mert négyre hízlalta győzelmo sorozatát az F1-ben. Egészen másért, bár nem elhanyagolandó a malajziai diadal ténye sem. De most kiderült, a Red Bull német ifjonca akkor sem retten meg, ha elvileg hátrányba kerül.
A melbourne-i idénynyitó után az osztrák csapat úgy döntött, mindenképpen használja majd a Melbourne-ben még mellőzött KERS-rendszert, a McLaren ugyanis váratlanul erősnek mutatkozott. Vettel ennek a segédeszköznek is köszönhette a sepangi időmérő megnyerését, majd a futam 29. köréig az élen haladt, de Lewis Hamilton a nyomában volt. A Red Bull ekkor utasította a címvédőt arra, megbízhatósági okokból ne használja tovább a fékezési erőt visszanyerő, elvileg 80 lóerős pluszt jelentő rendszert.
Vettel természetesen szófogadó volt, ekkor sokan úgy vélték, csak idő kérdése és elveszíti első helyét. Nem így történt! A német autója felgyorsult, villámgyorsan lehagyta a britet, a hajrában már nem is volt kérdés, folytatódik a német ász sikersorozata. Két futam 2011-ben, két győzelem! Ennél jobban nem lehet kezdeni egy világbajnokságot és garantálható, ha csak a 2010-es világbajnokon múlik, akkor bizony a jövő héten a Kíínai Nagydíjon sem adja át az első helyet.
Pedig a McLaren nagyon feni a fogát a Vörös Bikára, Sepangban azonban Hamiltonnak nem sikerült tl jól a versenye. A 2008-as világbajnok a futam második felében sokat küszködött, kocsijának tapadása nem érte el a kívánt szintet, így nem csak a második helytől, hanem még a dobogótól is búcsút kellett vennie. A wokingiak azonban ünnepelhettek a végén, a gumikkal jobban gazdálkodó Jenson Button futott be Vettel mögött.
A Ferrari és Fernando Alonso is sokat javult a péntek-szombati produkcióhoz képest. Valószínű, hogy legalább harmadik lett volna a kétszeres világbajnok, de előzés közben nekiment Hamiltonnak, így elszálltak az esélyek.
A Lotus Renault ismét harmadik helyet ünnepelhetett, de ezúttal nem Vitalij Petrov szállította a sikert, hanem a nagydíj elején még a második helyet megszerző, majd visszaeső és ismét feltámadó Nick Heidfeld örölhetett. A német pilóta a hajrában kihasználta Hamilton lelassulását, utána magabiztosan őrizte pozícióját a hullámzóan teljesítő, KERS nélkül száguldó Mark Webber előtt.
Kiemelnedő, hogy a pénteken és szombaton még reménykedő Mercedes GP ismét gyengén szerepelt, Michael Schumacher csak szerencsével futott be kilencedikként.
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA, ITT!
MALAJZIAI NAGYDÍJ (56 KÖR, 310.408 KM)
1. |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1:37:39.832 ó |
2. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
3.261 |
3. |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
25.075 |
4. |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
26.384 |
5. |
Felipe Massa |
Ferrari |
36.958 |
6. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
37.248 |
7. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
49.957 |
8. |
Kobajasi Kamui |
Sauber-Ferrari |
1:06.439 |
9. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:24.896 |
10. |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:31.563 |
11. |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:41.379 |
12. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1 kör |
13. |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1 kör |
14. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1 kör |
15. |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
1 kör |
16. |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2 kör |
62. FORMULA-1-ES VB, MALAJZIAI NAGYDÍJ (56 KÖR, 310.408 KM) - ÉLŐ
CÉL: Vettel megnyerte a 62. Formula-1-es világbajnokság Malajziai Nagydíját Jenson Button és Nick Heidfeld előtt. Pontot szerzett még Mark Webber, Felipe Massa, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Kobajasi Kamui, Michael Schumacher és Paul di Resta.
56. kör: Vettel előnye 6.1 mp. Webber még üldözi Heidfeldet a dobogóért.
55. kör: Vettel előnye 6.5 mp.
54. kör: Petrov a hetedik helyen haladt, de kicsúszott és összetörte autóját. Webber megérkezett Heidfeld nyakára.
53. kör: Elfogytak Hamilton abroncsai, lecsúszott az ideális ívről, Webber is megelőzte. A brit a boxba hajtott kerékcserére.
52. kör: Heidfeld az első kanyarban a mozgatható hátsószárny segítségével simán elment Hamilton mellett. Vettel előnye 5.7 mp.
51. kör: Vettel előnye 6.0 mp-re csökkent, miközben Heidfeld megközelítette Hamiltont. Lesz még harc a harmadik helyért?
50. kör: Vettel 6.7 mp-cel előzi Buttont. Webber keményen támadott és megelőzte Massát, KERS nélkül!
49. kör: Vettel előnye 6.9 mp. Webber keményen támadja Massát az ötödik helyért.
48. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Button, Hamilton, Heidfeld, Massa, Webber, Alonso, Kobajasi, Petrov, Di Resta.
47. kör: Webber 1.40.571! Alonso a boxba hajtott szárnycserére, két első kerekét is lecserélték.
46. kör: Vettel előnye 8.1 mp, míg Hamilton kétségbeesetten védekezik Alonso ellen. A spanyol keményen próbálkozott, majd első szárnya megtört, amikor beleakadt a McLaren jobb hátsó kerekébe4
45. kör: Alonso megérkezett Hamilton mögé, majd keményen támadta a brit versenyzőt.
44. kör: Vettel egy tizeddel növelte előnyét, miközben Webber negyedszer is gumicserére hajtott.
43. kör: Vettel 8.8 mp-cel előzi meg a második helyen száguldó Buttont. Eldőlni látszik a győzelem sorsa.
42. kör: Vettel és Alonso harmadszor látogatta meg csapatát. A spanyol pilóta csak Webber mögé tért vissza.
41. kör: Button simán otthagyta Hamiltont, aki próbálja védeni pozícióját Webberrel szemben. Button körrekordja 1:41.388!
40. kör. Vettel 15 mp-cel előzi a második helyen haladó Alonsót. Heidfeld a harmadik helyről ment ki a boxba.
39. kör: Button is gumicserén járt. A 2009-es világbajnok Hamilton és Webber elé tért vissza.
38. kör: Hamilton harmadszor a boxban.
37. kör. Vettel elképesztő tempóban halad, már 8.8 mp-cel vezet. Mögötte Hamilton, Button, Alonso, Heidfeld, Massa, Webber, Petrov, Kobajasi, Di Resta a sorrend. Webber körrekordja 1:41.423!
36. kör: Vettel előnye már 7.9 mp. Úgy tűnik, KERS nélkül sokkal gyorsabb a Red Bull autója, legalábbis a német kezében.
35. kör: Vettel újabb nyolc tizeddel növelte előnyét.
34. kör: Vettel körrekordott döntött, 1:41.539! Már 6.4 mp-cel előzi Hamiltont.
33. kör: Vettel egy mp-et (!!!) adott Hamiltonnak. Webber ismét kerékcserén járt.
32. kör: Maradt a 4.4 mp-es különbség Vettel és Hamilton között.
31. kör: Vettel tempót váltott, 4.4 mp-re növelte a különbséget Hamiltonnal szemben. Mögöttük Button, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Kobajasi, Petrov és Di Resta halad a top10-ben.
30. kör: Vettel előnye két tizeddel csökkent.
29. kör: Vettel egy ezreddel (!!!) volt lassabb Hamiltonnál, nem változott a különbség a német és a brit versenyző között. A Red Bull azt javasolta a címvédőnek, hogy ne használja a KERS-t.
28. kör: Vettel 3.9 mp-cel vezet Hamilton előtt. Massa és Petrov a boxban.
27. kör: Alonso és Heidfeld a boxban. Vettel erőből megelőzte Massát, jöhet Petrov üldözése.
26. kör: Vettel is kerékcserére ment, simán visszajött Hamilton elé. Már Buttoné a körrekord, 1:42.170, de hamarosan Webber 1:41.600-at futott.
25. kör: Hamilton is abroncscserén járt, fellélegezhetett Vettel.
24. kör: Vettel már csak 3.9 mp-cel vezet. Button ismét a boxban járt.
23. kör: Vettel előnye már csak 4.4 mp. Webber ismét gumicserén járt.
22. kör: Hamilton újabb hat tizedet hozott a címvédőn, de Alonso még nála is gyorsabb. Massa simán elment a KERS nélkül haladó Webber mellett.
21. kör: Vettel előnye 5.5 mp.
20. kör: Alonso 1:42.602! Hamilton két kör alatt hét tizedet hozott Vettelen. A top10 tagja még: Alonso, Button, Heidfeld, Webber, Massa, Petrov, Di Resta és Schumacher.
19. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör, 1:43.388 p! Buemi 10 mp-es boxutca-büntetést kapott.
18. kör: Kobajasi a boxban, így a top5 sorrendje: Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Heidfeld.
17. kör: Vettel már Hamilton előtt vezet 6.3 mp-cel, míg Alonso a negyedik helyért legyűrte Buttont.
16. kör: Petrov a boxban, Vettel ismét vezet Kobajasi és Hamilton előtt. A japán még nem cserélt gumit.
15. kör: Rövid ideig Alonso vezetett, de először ment ki gumicserére. Így Petrov vette át a vezetést.
14. kör: Vettel a boxban, majd Heidfeld is meglátogatta csapatát.
13. kör: Hamilton gumicserére ment, ezzel ideiglenesen le kellett mondania Heidfeld és Vettel üldözéséről.
12. kör: Vettel újabb kilenc tizedet adott Heidfeldnek. Webber helyét Buemi "örökölte" meg a top10-ben.
11. kör: Vettel előnye 7.4 mp, miközben Webber a boxba hajtott kerékcserére.
10. kör: A világbajnok előnye már 6.3 mp, miközben Heidfeld esélyt sem ad a támadásra Hamiltonnak.
9. kör: Vettel 5.2 mp-cel előzi Heidfeldet.
8. kör: Vettel már 4.7 mp-cel vezet, Hamilton pedig megérkezett Heidfeld mögé. Kobajasi "izomból" lenyomta Webbert, ismét a 9. helyen halad.
7. kör: Vettel előnye 4.2 mp, mögötte Heidfeld, Hamilton, Button, Massa, Alonso, Petrov, Schumacher, Webber és Kobajasi halad a top10-ben.
6. kör: Petrov lecsúszott az ideális ívről, Massa és Alonso is megelőzte. Webber simán elment Kobajasi mellett, majd kivédte a japán támadását.
5. kör: Vettel megállíthatatlan, már 3.2 mp-cel vezet. A csapat arról tájékoztatta a világbajnokot, hogy a következő félórában nem várható nagyobb eső.
4. kör: Vettel pokoli tempóban halad, már 2.8 mp az előnye. A top10 további tagjai: Heidfeld, Hamilton, Button, Petrov, Massa, Alonso, Schumacher, Kobajasi, Webber. Barrichello a bal hátsó kerék defektje miatt a boxba hajtott abroncscserére.
3. kör: Vettel újabb öt tizedet adott Heidfeldnek.
2. kör: Vettel előnye már 1.9 mp, miközben a két ferraris (Massa és Alonso) a hatodik és a hetedik helyen halad.
1. kör: Webber a harmadik helyről a 10. pozícióba esett vissza. A top5: Vettel, Heidfeld, Hamilton, Button, Petrov. Parádésan kezdett a Lotus Renault!
RAJT: Vettel simán megőrizte pozícióját, majd Hamilton mögé megérkezett Button. Heidfeld azonban mindenkinél bátrabb volt, erőszakosan bebújt Hamilton mellé és meg is előzte.
10:00 ó.: Elindult a felvezető kör.
9:55 ó.: Egyelőre száraz az idő, de a felhők nem távolodtak el a pálya fölül.
9.45 ó.: Lezárták a boxutcát, a csapatok és a versenyzők immár csak a rajtrácson folytathatják a felkészülést a futamra.
9.30 ó.: Helyi idő szerint vasárnap délelőtt ülésezett az F1-es csapatok érdekvédelmi szervezete, amely megerősített elnöki pozíciójában Martin Whitmarsht, a McLaren csapatfőnökét. Stefano Domenicali (Ferrari) távozása után Eric Boullier (Lotus Renault) lett az alelnök, míg Ross Brawn (mercedes GP) helyett Aldo Costa (Ferrari) lett a technikai szabályalkotó munkacsoport vezetője. A sportszabályzattal foglalkozó munkacsoport élén továbbra is Christian Horner (Red Bull) áll.
9:15 ó.: A legfrissebb sepangi hírek szerint sűrű esőfelhők gyülekeznek a pálya felett, nagyon valószínű, hogy az időjárás komolyan befolyásolja majd a versenyt.
9.10 ó.: Egy évvel ezelőtt a Red Bull kettős sikert ünnepelhetett, Sebastian Vettel diadalmaskodott Mark Webber, valamint a Mercedes GP-t erősítő Nico Rosberg előtt.
8:50 ó.: A Ferrari az idei második versenyen is elmaradt a szabadedzéseken és az időmérőn a Red Bulltól és a McLarentől, pedig a szezon előtti utolsó barcelonai tesztelésen még sokkal jobbnak tűnt az idei autó.
"Egyelőre nem igazán értjük, mi a baj. Egyértelmű, komplex a probléma, de dolgozunk a javításon" - jelentette ki Aldo Costa technikai igazgató, aki úgy érzi, az aerodinamikai csomag hiányosságai miatt szenved Fernando Alonso és Felipe Massa.
8:45 ó.: KÖSZÖNTJÜK KEDVES OLVASÓINKAT, MEGKEZDJÜK KÖZVETÍTÉSÜNKET AZ IDEI F1-ES SZEZON MÁSODIK VERSENYÉRŐL! JÓ SZURKOLÁST!