2010.12.22. 21:36, Lady Véé
Az ESPNF1 szerzőgárdája a csapatok terén is felállította a 2010-es év rangsorát. A meglepetés azonban itt is elmaradt, mert kisebb hibáitól eltekintve Adrian Newey Red Bull RB6-osa ugyanis szinte tökéletes.
1. Red Bull
Adrian Newey mesterművének a Red Bull RB6-os elsőségéhez kétség sem férhetett, már csak az eredményei a 19 futamon szerzett 15 pole pozíció és a 10 futamgyőzelem okán is. Az autó gyors volt, így nem meglepő, hogy a többiek szorgosan másolták elsősorban a kipufogó-diffúzor rendszerét. Bár az autó szabályosságával kapcsolatban időnként kétségek merültek fel az ellenfelek így sem találtak rajta fogást. Az ESPNF1 szavazói közül Gerard Lopezen kívül mindenki az első helyre tette a Red Bullt. Lopez választása azonban a McLaren autójára esett.
2. McLaren
A szezon első harmadában a McLaren az innovatív F-csatorna révén még ügyesen leplezte a Red Bullal szembeni hiányosságait, ami elsősorban a leszorító erő tekintetében jelentkezett. Később azonban a csapat nagyon sokáig képtelen volt megfelelő működésre bírni az általuk is lemásolt kipufogó-diffúzor rendszert, aminek a gyengeségével és a nehezen irányíthatóvá vált autóval mindkét pilóta, de elsősorban Jenson Button szenvedett. Annak ellenére, hogy Hamilton és Button is sokáig harcban volt a világbajnoki címért végül a McLarennek mindkét bajnokságról le kellett mondani, ami csak még szembetűnőbbé teszi azt, hogy a wokingiak ebben az évtizedben még egyetlen egy konstruktőri címet sem szereztek.
3. Ferrari
A Ferrari teljesítménye Michael Schumacher távozását követően nagyon kiegyensúlyozatlanná vált. Most a régi dicsőség visszaállítása az új szerzemény Fernando Alonso feladata lenne, aki a csapattársa Németországban bemutatott hathatós támogatása ellenére sem tudta egyenlőre visszavezetni a Scuderiát a győzelem ösvényére. A Ferrari számára azonban bizakodásra adhat okot, hogy az év eleji gyengélkedést követően a szezon vége felé már időnként képesek voltak megizzasztani a Red Bull párosát. Sir Jackie Stewart és Sir Stirling Moss ezért a Ferrarit a Red Bull után a második helyre rangsorolta.
4. Renault
Hatalmas feltámadást mutatott be viszont a Renault. A 2009-es szezon végén a Crashgate botrány miatt a szponzorait is elvesztő gárda új tulajdonosi háttérrel (a Renault Gerard Lopez és a Genii Capital 70%-os tulajdonában van) és Robert Kubicával a volánnál 2010-ben időnkét ismét képes volt megszorongatni az élcsapatokat. A siker pedig nem maradt hatástalan, a Renault R30-ason futamról futamra új fejlesztések és új szponzorlogók hirdetek a csapat talpra állását.
5. Mercedes
A Mercedes 5. helye jónak is tűnhetne, ha azonban figyelembe vesszük azt, hogy tulajdonképpen a tavalyi bajnokcsapatról van szó, akik mögött a kimeríthetetlen anyagi és szellemi forrásokkal rendelkező giga vállalat a Mercedes-Benz áll, akkor ez az 5. hely már nem is tűnik olyan jónak. A bajt sok tényező okozta, Jenson Button távozása, a tavalyi bajnoki harc miatt a 2010-es autó fejlesztésével kapcsolatos problémák és konzervatív tervezési filozófia, a három év szünetet követően berozsdásodott Michael Schumacher és a sikertelen szezon közbeni fejlesztések. A Mercedes GP-nél azonban mindenki fogadkozik, hogy jövőre minden más lesz.
6. Force India
A lista 6. helyén található az első meglepetés, az ESPNF1 szavazói ugyanis nem a bajnokság 6 helyén végző Williams, hanem a 7. Force India csapatott szavazták be a hatodik helyre. A csapat az igazi áttörést 2009-ben érte el és bár az autójuk nagyon primitív, vagyis csak bizonyos pályákon és körülmények között működik megfelelően a csapat erőfeszítései mindenképpen értékelendőek. A néhány éve még a túlélésért küzdő gárda az indiai milliárdos Vijay Mallya „keze alatt” lassan erős középcsapattá érett, és a gárda 2010-ben nem kevesebb, mint 12 futamon szerzett pontot. A csapat számára az egyetlen gondot 2011-el kapcsolatban a vezető mérnökeinek – James Key Sauber, Mark Smith Lotus – az elvesztése jelentheti.
A legjobb újonc: Lotus
Az ESPNF1 szavazói között teljes egyetértés uralkodott a legjobb újonc istálló kilétével kapcsolatban. A csapatnak a konstruktőri bajnokságban elért 10. helye és Heikki Kovalainen Japán Nagydíjon elért 12. helye optimizmusra adhat okot a jövővel kapcsolatban, a Group Lotus érkezésével azonban viharfelhők is gyülekeznek a Team Lotus egén.
A szavazásban résztvevők: Sir Stirling Moss, Sir Jackie Stewart, Gerard Lopez, Tonio Liuzzi, Sam Bird (GP2-es futamgyőztes), Mark Sutton (fotográfus), Martin Williamson (Az ESPN ügyvezető igazgatója), Alex Livie (szerző), Laurence Edmondson (Az ESPNF1 helyetes szerkesztője), Fraser Masefield (Az ESPNF1 külső munkatársa), Christian Isnard (Az ESPNF1.fr szerkesztő), Daniel Bastien (ESPNF1.fr külső munkatársa), Jonathan Hungin (Az ESPN termék menedzsere), Deepak Gulati (Az ESPN tartalom igazgatója).