Alguersuari: A Red Bullhoz szerződni álom lenne2010.12.15. 21:41, Lady Véé
Jaime Alguersuari 19 évesen került Sebastien Bourdais helyére a Scuderia Toro Rosso csapatnál. A 2009-es Magyar Nagydíjon bemutatkozó, a Formula-1 történetének eddig legfiatalabb pilótája a 15. helyen fejezte be a versenyt. A spanyol pilóta Helmut Marko tanácsait követve dolgozott, annak a fiatal pilótaprogramnak részeként, melyben az új világbajnok, Sebastian Vettel is részt vett. Jaime már korán, a gokartokkal győzni kezdett, előbb spanyol bajnok, majd 15 évesen az F-Renault Italia győztese lett. 19 éves korában megnyerte a brit Formula-3 bajnokságot. A 2010-es szezon után Alguersuari első teljes Formula-1-es évére tekint vissza és jövőjéről elmélkedik.
Jaime, elmondanád nekünk, milyen benyomásaid vannak első, teljes Formula-1-es szezonodról?
Azt kell mondjam, összességében meglehetősen elégedett vagyok teljesítményünkkel. Kétségtelenül nehéz szezon volt számunkra, mert a Red Bull Technology segítsége nélkül, saját magunk kellett megtervezni és megépíteni az autót. Saját autónk megépítése Faenzában nagy erőfeszítést igényelt, új munkastruktúrát kellett kialakítani, új munkacsoportokat létrehozni, olyan folyamatokat elvégezni, melyhez időre és tapasztalatra van szükség. Más csapatok, mint például a Williams, vagy a Sauber, Force India ezt már korábban megkezdték, ennek következtében gyorsabban tudták elkészíteni autójukat és gyorsabban tudtak reagálni a szezon során a fejlesztésekre. Ez normális! Azonban, azt hiszem, büszkék lehetünk arra amit elértünk és sokkal többre számíthatunk 2011-ben.
Legutóbb első tesztedet teljesíthetted az új Pirelli abroncsokkal. Mesélj első benyomásaidról, összehasonlítva a 2010-es Bridgestone abroncsokkal. Melyek az erős pontok és melyeken kell még a Pirellinek dolgoznia?
Az első két tesztnap a Pirellivel jól sikerült és különösen meglepődtünk azon, hogyan viselkednek az abroncsok. Még korai bármilyen következtetést levonni és nem akarok összehasonlítást végezni. Abu Dhabiban sok adatot gyűjtöttünk, amelyet mélyen kielemzünk a tél folyamán, a következő szezon kezdete előtt: már alig várom, hogy elkezdődjön!
2010-ben hét új pályát kellett megismerned. Melyik a kedvenced?
Nagyjából elmondható, minden pályát szeretek, mert beismerem, a Formula-1 minden pályát csodálatossá tesz. Ám, ha választanom kellene, Suzukát választanám.
Mit gondolsz a KERS 2011-es visszatéréséről?
A KERS nagy újdonság és kihívás lesz a jövő évben. A Ferrari rendszerét használjuk majd és ezért optimális teljesítményre számítunk.
Az idei évben öt pontot szereztél, teljesítményed folyamatosan javult. Mint gondolsz, hol lesz a Toro Rosso 2011-ben?
Igazad van, de a pontokkal kapcsolatban úgy látom, amelyeket elveszítettünk, azt kisebb hibáknak köszönhetjük, melyért drágán megfizettünk. Sokat várok 2011-től, de lépésről lépésre kell haladnunk: a konstruktőri világbajnokság első nyolc helyezettje között végezni? Miért ne! Szeretnék az időmérő edzésen javulni és sokkal több alkalommal pontot szerezni a versenyen.
A Red Bull csapaté a szíved, 15 éves korod óta velük vagy. A közeli jövőben szeretnél hozzájuk szerződni?
Minden fiatal álma, hogy egy napon a Red Bullnál versenyezhet. Ez egyszerűen fantasztikus lenne.
|