Newey: A Red Bull bajnoki címe eddig a legnagyobb sikerem2010.12.11. 21:46, Lady Véé
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey pályafutása legnagyobb sikerének nevezte a Red Bull Racinggel elért konstruktőri és egyéni bajnoki címet.
A Formula-1 autótervezőjét, Newey-t széles körben elismerik a sportban, a szakember három különböző csapattal nyert konstruktőri címet és legújabb mérnöki diadala, a Red Bull RB6, hetedik konstruktőri címét eredményezte.
Newey a BRDC díjkiosztóján az idei évben elért sikert eddigi legnagyobb eredményének nevezte.
"Ez az. Nagyon kiváltságos voltam, hogy a Williamsszel, majd a McLarennel dolgozhattam, két nagyszerű csapat, de amikor hozzájuk szerződtem már rendelkeztek infrastruktúrával és szereztek bajnoki címet, így a munkám leginkább tervezői munka volt. Itt, a csapatnál többé kevésbé együtt építettük fel a csapatot, alakítottuk ki az infrastruktúrát, a csapaton belüli kommunikációs munkát és ez egy teljesen más kihívás volt, kihívás, amely még örömtelibb."
Newey két 2010-es újítása, a kipufogógázt felhasználó diffúzor és az állítható hátsó szárny a Red Bull számára óriási előnyt jelentett versenytársaikkal szemben és a rivális csapatok meg is kérdőjelezték az egységek szabályosságát. Newey azonban elmondta, a több csapat felállt és gratulált az újításhoz.
"Ez dicséret, de kissé fárasztó gratuláció, mert csak extra vitát váltott ki. Természetesen az FIA munkája, hogy békítsen, így amikor sárdobálás kezdődik, akkor nekik kell bizonyítani, az autó szabályos, ez ugyan kissé elvonja a figyelmet, de összességében dicséretet jelent."
A 2011-es szezon még nagyobb kihívás elé állítja Newey-t és csapatát, meg kell ismerniük, hogyan teljesítenek az új Pirelli abroncsok, miközben a karosszérián is dolgozni kell, ám figyelni kell az állítható hátsó szárnyra és a KERS-re is.
"Talán az egyik legnagyobb kihívás az új Pirelli abroncsokat megismerni és megtudni, hogyan illeszkednek az abroncsok a KERS-hez és az állítható hátsó szárnyhoz. Egy rövid tesztünk volt Abu Dhabiban és azt hiszem, a Pirelli a tél folyamán tovább fejleszti abroncsait, mi nem tesztelhetjük őket ismét addig, míg az új autó el nem készül a tél folyamán, így tanulási folyamatba kerülünk. Ez nem szokásos dolog. Filozófiánk, hogy keményen dolgozzunk a tél folyamán, próbáljuk a lehető legjobb munkát végezni és majd meglátjuk, hová kerülünk az új évben."
|