Newey: Ez eddig a legkülönlegesebb konstruktőri vb-címem2010.11.08. 21:37, Lady Véé
Ha egyetlen embert kellene megnevezni, aki valószínűleg a legtöbbel járult hozzá a Red Bull Racing 2010-es konstruktőri világbajnoki címéhez, akkor a többség vélhetően Adrian Newey-t, a nyerő autó megtervezőjét említené az első helyen. A brit szakember korábban már a Williamsszel és a McLarennel is felért a csúcsra, ám saját elmondása szerint számára a mostani győzelem íze a legédesebb.
"Már tavaly is egy jó autónk volt, de akkor év elején nem voltunk elég gyorsak a duplafedeles diffúzor kifejlesztésében. Idén is egész évben gyors volt az autónk, viszont sokszor akadtak különféle problémáink, legyenek azok műszaki vagy bármilyen egyéb jellegűek"- hasonlította össze a Red Bull Racing utóbbi két idényét a csapat technikai igazgatója, majd az idei év kapcsán hozzátette: "Rengeteg pontot dobtunk el idény közben. A Koreai Nagydíjat például életem eddigi legrosszabb versenyeként tartom számon, és ott már-már kezdtem kételkedni a végső sikerünkben is."
Newey kételyei azonban hiábavalónak bizonyultak, hiszen egyből a soron következő futamon, a hétvégi Brazil Nagydíjon parádés kettősgyőzelemmel feledtette a Red Bull Racing a koreai kisiklást, aminek köszönhetően végérvényesen bebiztosította év végi elsőségét a konstruktőrök pontversenyében.
"Lenyűgöző érzés, hogy sikerült megnyernünk a bajnokságot ezzel a csapattal. Szinte a kezdetektől tagja vagyok ennek a társaságnak, és az egész csapat, valamint az összes Milton Keynes-i dolgozó részéről fantasztikus eredmény, ahogy közösen felépítettük ezt a csapatot, és a legjobbak lettünk a konstruktőrök között"- húzta ki magát büszkén a világhírű autótervező, aki ezután bevallotta, amikor anno a Red Bullhoz csatlakozott, nemigen hitt abban, hogy valaha világbajnoki címet szerez majd a csapattal.
"Természetesen ez volt a célunk, hogy majd egyszer megnyerjük a bajnokságot, de igazság szerint, amikor csatlakoztam a csapathoz, nem voltam éppen biztos benne, hogy ezt a célt valaha elérjük majd, mivel nem állt olyan infrastruktúra a rendelkezésünkre, mint a nagy csapatoknak. Amikor korábban a Williamshez, vagy a McLarenhez szerződtem, akkor sokkal könnyebb helyzetben voltam, hiszen az infrastrukturális háttér ezeknél a csapatoknál már adott volt, így nekem kizárólag az autótervezésre kellett koncentrálnom."
"A Red Bullnál ez eleinte nem így volt, itt nagyobb feladatok vártak ránk. Mindent fel kellett építeni, az egész csapat működését meg kellett komponálni és az összes Milton Keynes-i munkás alaposan kivette ebből a részét. Igazi csapatmunka volt ez a legelejétől kezdve, így nagyon megérdemlik a srácok ezt konstruktőri trófeát"- mondta végül a nagyon boldog Newey, akinek szavait az autosport.com idézte.
|