F1: A Red Bull tarolt Brazíliában2010.11.07. 20:16, Lady Véé
A Red Bull kettős győzelemmel megszerezte a csapatbajnoki címet a Brazil Nagydíjon, Vettel első, Webber második és Alonso harmadik helyezése sokkal szorosabbá tette a bajnoki küzdelmet. Az időmérő csodagyereke, Nico Hülkenberg a 8. lett.
A szombati eső után napfényes idő fogadta a Forma-1-es mezőnyt Interlagosban. Az élről a williamses Nico Hülkenberg rajtolhatott, deSebastian Vettel már az első kanyarban megelőzte, Mark Webber pedig a harmadik kanyarban ment el mellette.
Alonso Hamiltont támadta az első körben, a második kör kezdetén a célegyenesben már mellette volt, a spanyol végül ugyanott és ugyanolyan versenyzői hiba után ugrott elé, ahol Webber előzte Hülkenberget. Hátrébb Michael Schumacher és Jenson Button vívott kemény csatát
.Hülkenberg a harmadik helyet már keményen őrizte, hiába üldözte Alonso, nem tudott előzni. A két Red Bull alaposan elhúzott, míg a Williams mögött feltorlódott a mezőny, a ferraris végül a 7. körben tudott elmenni a német ifjonc mellett.
A 11-12. körben a mezőny két pontszerző helyen autózó brazilja kerékcserén járt, de Barrichellónál gond akadt a kerékcserénél, időt veszített, míg Felipe Massa egymás után kétszer jött ki, mezőny végére esett. Talán a rosszul rögzített jobb első vibrációja és szemcsésedése volt a dupla bokszlátogatás oka.
A legjobban a kerékcseréket kezdő Jenson Button járt, aki előbb Massa elé ugrott, majd a szintén kiálló Hülkenberget is megelőzte, azaz relatíve előrelépett, és egyébként is nagy lendülettel versenyzett, előzött is. Hamilton a 21. körben váltott keményebb keverékre, majd pont Button elé tért vissza, azaz tökéletes hátvédet kapott.
Az első hármas, Vettel, Webber és Alonso a 24-25-26. körben járt a bokszban, a spanyol kezdett, őt a vezető Red Bull-os, majd az üldöző ausztrál követte, mindegyik kerékcsere hibátlan volt, a sorrendjük nem változott.
Barrichellónál tovább dolgozott a brazil átok, a veterán előzés közben összeért Jaime Algersuari Toro Rossójával és bal első defektet kapott, a williamses
Az amúgy jelentősen lemaradt Alonso az 52. körben kapott lehetőséget a Red Bullok utolérésére, amikor Vitantonio Liuzzi a Senna S-ben összetörte a Force Indiát és beküldték a biztonsági autót. A safety car alatt többen is kereket cseréltek, többek között Hamilton és Button is, de mindketten sokat veszítettek a kiállással.
A biztonsági autó az 56. körre távozott, az újrarajtolás után a pontszerző helyeken a következő volt a sorrend: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Alguersuari. A kép természetesen nem volt ilyen tiszta, az összesűrűsödött mezőnyben az élmenők és a lekörözöttek teljesen összekeveredtek, Alonso például előbb Adrian Sutilon, majd Jaime Alguersuarin is csak nagy nehezen tudta áthámozni magát. Hamiltonnak Heidfeld tétovázása ártott.
Az összetorlódott autók között állandóak voltak az előzések, a lekörözöttek nehezen adták a helyeket, sőt Massa például megelőzte a fennakadt Rosberget. A főszereplő talán Sebastian Buemi volt, aki szinte minden csatában ott volt, Massát egyszer ki is lökte, majd később megint kakaskodott a brazillal. A ferraris Barrichellóval és Petrovval is koccant.
Webber az újrarajtolás után lassabb lett, míg Alonso rákapcsolt, csökkentette a hátrányát, de 4 körrel a vége előtt a csapat szólt az ausztrálnak, hogy a korábbi motormelegedés után bátran nyomhatja a befutóig.
Webber le is szakította a ferrarist, de Vettelt egyáltalán nem fenyegette, a német befutott az első helyen. Mögötte a csapattárs, majd Alonso ért be. A dobogósok után Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Kamui Kobayashi szerzett pontot.
A Red Bull a kettős győzelemmel megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, de a befutó sorrendje, tovább bonyolította az egyéni bajnokság állását. Alonso előnye 8 pontra csökkent (246 pont) Webberrel szemben (238 p), míg Vettel hét pontnyira zárkózott fel a csapattársára (231 p). Matematikailag még Hamilton is versenyben maradt, 222 ponttal áll.
A világbajnokság döntő fordulóját, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat a jövő hétvégén rendezik.
Brazil Nagydíj, Interlagos, 2010.11.07.
- Legjobb kör: 1:13.851 Lewis Hamilton
|