A Renault megtalálta a motorhiba okát2010.10.28. 20:38, Lady Véé
A Koreai Nagydíjat követően a Renault nyilvánosan kért bocsánatot a Red Bull Racingtől és Sebastian Vetteltől, amiért tíz körrel a verseny vége előtt az RS27-es erőforrás megadta magát, megállásra kényszerítve a német pilótát. A francia gyártó az esetet követően darabjaira szedte az erőforrást, hogy rátaláljanak a probléma okára.
Az Auto Bild értesülései szerint a Renault szakemberei hosszas munkálatokat követően felfedezték, hogy mi okozta a meghibásodást: a német hetilap úgy tudja, hogy egy, a négyes hengerben található dugattyúrúd (hajtókar) robbant szét – minden előjel nélkül. A gyártó elismerte, hogy a telemetriai adatok az eset előtt semmiféle rendellenességről nem árulkodtak. Vettel ezzel a motorral teljesítette a németországi és a belgiumi futamot, így abban a műszaki hiba időpontjában 1600 kilométer volt.
Egy aggregátnak az előzetes számítások szerint 2100 kilométer az elvárható élettartama, ezért 1600 kilométernél még nem számítottak motorhibára. A Renault elemzéséből azonban az is kiderült, hogy nem a lefutott kilométerek miatt ment tönkre az aggregát, emiatt tovább keresik a választ arra a kérdésre, hogy mi okozhatta a dugattyúrúd szétrobbanását.
A Red Bull egyelőre nem döntött a motorcseréről
A Red Bull a tervek szerint az Olaszországban és Szingapúrban használt erőforrással küldi pályára Vettelt Interlagosban, amelyben 1066 kilométer van – közel annyi, mint a koreai aggregátba a szombati nap előtt. A csapat egyelőre nem döntött arról, hogy kicseréli-e az erőforrást, ugyanis egy új motor használata 10 rajthelyes büntetéssel járna – a szabályok szerint egy pilóta évente nyolc aggregáttal gazdálkodhat, minden további motor bevetése büntetéssel jár. Mivel Vettel már kimerítette a keretet, csak pozícióvesztés ellenében cserélhet.
|