A Red Bull fontolóra veszi a csapatsorrend alkalmazását2010.10.25. 20:54, Lady Véé
Bár a Koreai Nagydíj után Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke még úgy nyilatkozott, hogy továbbra sem állítanak fel csapatsorrendet pilótáik között, legutóbbi nyilatkozata azonban már arra enged következtetni, hogy a bajnoki cím érdekében fontolóra veszik ezt a lehetőséget.
A vasárnapi Koreai Nagydíjon mindkét Red Bull-pilóta kiesett: az addigi éllovas Mark Webber hibázott és kicsúszott a második helyről, a versenyt végig uraló Sebastian Vettel pedig motorhiba miatt nem ért célba.
Mivel a futamot Fernando Alonso nyerte Lewis Hamilton előtt, Webberék a bajnoki pontversenyben is nehéz helyzetbe kerültek. Két fordulóval a szezon vége előtt immáron Alonso vezet 11 ponttal Webber, 21 ponttal Hamilton és 25 ponttal Vettel előtt. Matematikailag a címvédő Jenson Button is esélyes még, de neki már 42 pont a lemaradása.
A Red Bull Racing egész évben az egyenlőség híve volt, de a hétvégi események hatására ez megváltozhat, a bajnoki cím ugyanis Milton Keynesben is mindennél fontosabb.
A csapatsorrend felállításának lehetőségével az Autosport munkatársa szembesítette Christian Horner csapatfőnököt: "Még nem volt elég időm számolgatni és figyelembe venni a lehetséges forgatókönyveket, de ezt mindenképpen meg kell tennünk még a brazil futam előtt. Természetesen mindkét pilótánk számára az a cél, hogy Fernando és Lewis előtt végezzenek, ahogy tették azt a koreai időmérőn is."
Az elmúlt hetekben Vettel egyértelműen gyorsabb volt Webbernél, de ha a páros ebben a sorrendben kettősgyőzelmeket arat Brazíliában és Abu-Dzabiban is, adott esetben az is kevés lehet a bajnoki címhez. Ha Alonsót le akarják győzni, akkor a hátralévő versenyeken a Red Bullnak Webbert kell előtérbe helyeznie, neki ugyanis kisebb a lemaradása, mint Vettelnek. Webber viszont nem dolgozhatja le hátrányát Vettel segítsége nélkül.
Azt Horner már korábbi nyilatkozatában is elmondta, hogy még mindig bármi megtörténhet (ezzel egyébként az összes vb-esélyes egyet ért), amire éppen a koreai verseny volt a legjobb példa, ahol bizonyos állásoknál mindig más vezetett összetettben. A fiatal csapatfőnöknek nyilvánvalóan abban is igaza van, hogy a bajnoki cím sorsa csak az Abu-Dzabi Nagydíj utolsó körében fog eldőlni, de innentől kezdve már nekik is kontrollálniuk kell az eseményeket, ugyanis lépéshátrányba kerültek riválisaikkal szemben.
|