Red Bull első sor, Vettel 74 ezreddel verte csapattársát2010.10.23. 11:03, Lady Véé
Ha nem is dominált a két Red Bull a Koreai Nagydíj időmérő edzésén, de ennek ellenére újra házi csatát vívtak a pole pozícióért, mint Japánban, most is Sebastian Vettel rajtolhat a holnapi futamon az első rajtkockából.
A harmadik helyen Fernando Alonso végzett, aki sokáig a pole-ban érezhette magát, a negyedik időt autózta Lewis Hamilton a McLarennel, az ötödik helyről pedig Nico Rosberg fog rajtolni a Mercedes GP-vel. Hatodik helyről Felipe Massa indul majd a holnapi futamon, hetedik helyre Jenson Button jött be a másik McLarennel, nyolcadik lett Robert Kubica a Renault-val, kilencedik időt Michael Schumacher autózta, míg az utolsó az időmérő harmadik szakaszában Rubens Barrichello lett a Williams-szel.
Ráhangolódás
Mindhárom edzésen más-más pilóta végzett az élen, úgy tűnik, hogy a Red Bullon, a Ferrarin és a McLarenen kívül a hétvégén nagyon versenyképes a Mercedes GP és a Renault is. A pálya állapota edzésről edzésre javult, azonban a felvételekből látszott, hogy még a szombat délelőtti szabadedzésen sem volt tökéletes a tapadása, sokan csúszkáltak akkor is. A pálya állapota pedig sok mindent meghatároz az autó beállításai terén, és amit csak enged az FIA, azon a csapatok még az időmérő után is változtatni fognak.
Az időmérő kezdetekor a pálya hőmérséklete 22°C, míg az aszfalté 28°C volt, a páratartalom 50% körül mozgott, míg körülbelül 6-7 km/h-s keleti szél fújt. A célegyenesben szembe szél volt, míg a célegyenes utána hosszú egyenesben hátszél.
A pályáról magáról a többség jó véleménnyel van, egy valamit kifogásoltak, az pedig a boxbejárat, amelyet nem a legmegfelelőbben alakítottak ki, mivel az nem 100%-ban belátható, majdnem hogy az ideális íven kell lassítaniuk a pilótáknak, hogy a boxba hajtsanak.
Q1
A versenyzőknek 20 percük volt megfutni a leggyorsabb körüket, a boxból először Heikki Kovalainen, a Lotus versenyzője hajtott a pályára, hogy felmérje a terepet, de szokás szerint a többség hamar kijött megtenni az installációs körét.
Kovalainen nem is habozott, 1:45.450-tel megnyitotta az első Koreai Nagydíj időmérő edzését, amit a többiek rögtön meg is javítottak, Alguersuari első köre szűk 4 másodperccel volt gyorsabb, mint a finné, majd jöttek a többiek, és már 3 perc után 1:39-en belül voltak a köridők.
11 perccel az első edzés előtt Hamilton állt az élre, majd jött Massa, Vettel és Alonso is, akik tovább javítottak az időn, Hamilton 7 perccel a vége előtt már 1:37.1-es idővel volt első, ekkor még Kubicának és Buttonnek nem volt mért ideje.
Öt perccel a vége előtt a következő volt az állás: Hamilton, Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kobayashi és Button zárta az első tízet, a további állásért kattints a linkre. Kubica és Senna is mért körön volt, amikor kisebb verseny alakult ki köztük, Senna nem akarta elengedni Kubicát, a lengyel le is lassított mögötte.
Másfél perccel a vége előtt a hat újonc pilótán kívül Liuzzi volt a kieső helyen, a legjobb idén debütáló csapat ismét a Lotus lett, mindösszesen csak másfél másodperccel voltak elmaradva a bejutó helytől. Az utolsó pillanatokban Robert Kubica is a kiesés szélére került, de a leintés után jött egy hatodik időt. A két Toro Rosso pilótája volt a 16.-17. helyen, Liuzzi a lágy keverékű gumikon nem tudott javítani, így ő lett a hetedik kieső az első etapban. Button pedig a levezető körén a guminyomásról értekezett a csapattal.
Az időmérő első szakaszát Hamilton nyerte megelőzve Vettelt és Alonsot, a további állásért kattints ide, a kiesők pedig ők voltak:
11 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:37.620 |
12 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:37.643 |
13 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber-Ferrari |
1:37.715 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:37.783 |
15 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:37.799 |
16 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:37.853 |
17 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:38.594 |
Q2
A második etapban Nico Hülkenberg kezdte el legkorábban a körözést, és ami az első részből látszott, nagyon szoros a mezőny eleje és a középmezőny is nagyon együtt autózott a Q1-ben, így nagy harc várható a bejutó helyekért. Hülkenberg 1:38.0-val nyitott, Hamilton pedig a célegyesen végén elkezdett pattogni, és le is csúszott az ideális ívről. Úgy tűnik, hogy kicsit felgyűrődött az aszfalt. Massa közben megfutotta a hétvége leggyorsabb körét, 1:36.672-vel átvette a vezetést, Vettel pedig további két tizeddel javította meg ezt az időt.
6 perccel a második edzés vége előtt már 6 pilóta futott 1:36-os időt, az állás a következő volt ekkor: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Kubica, Schumacher, Button és Barrichello volt az utolsó bejutó. A legnagyobb végsebességgel ma is a Mercedes versenygépei rendelkeznek, ők az egyenes szakaszra állították be az autókat. Rosberg 320 km/h-val, Button 319 km/h-val, Liuzzi pedig 318 km/h-val voltak a leggyorsabbak a mért ponton.
2 perccel a vége előtt Alonso átvette a vezetést, a 11. helyen Petrovot megelőzte először Kobayashi, majd Hülkenberg, de még nem tudtak Q3-at érő időt autózni, közben pedig Massa átvette a vezetést. A Q2-t leintették, először Jaime Alguersuari fejezte be a gyors körét, 15. időt futott. Vettel és Webber a leintés után atom időket futott, Kubica 9. időt futott, Barrichello végül maradt a 10. helyen.
A második szakaszt a két Red Bull nyerte Webber, Vettel sorrendben Massa és Hamilton előtt (további állásért kattints ide), nagy csodát nem hozott ez az időmérő sem eddig, Hülkenberg az utolsó gyors körén megcsúszott, így ő már nem tudott tovább javítani, ő volt az első kieső, a rajtrács további része pedig:
18 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:38.955 |
19 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:40.521 |
20 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:40.748 |
21 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:41.768 |
22 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:42.325 |
23 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1:42.444 |
24 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:43.283 |
Q3
Az időmérő harmadik etapjába bejutott két Red Bull, két Ferrari, két Mercedes GP, két McLaren, Kubica a Renault-val és Barrichello a Williams-szel.
Mark Webber autójában a hétvégén motort cseréltek, így az ausztrál lélegzetnyi előnyhöz juthat. A pályára először a két McLaren hajtott ki, az első kört viszont Mark Webber futotta meg, 1:36.9-cel nyitott, Alonso 1:35.927-tel átvette a vezetést, Hamilton 1:36.167-et futott, ő ezzel a második volt, Vettel a második szektorban 3 tizedes hátrányban volt Alonso-hoz képest, végül csak 73 ezreddel kapott ki. Button a box bejáratánál majdnem a falhoz csapta a McLarent, az első gyors körök után Alonso, Vettel, Hamilton, Kubica, Webber, Button és Barrichello volt a sorrend, Massának, Schumachernek és Rosbergnek nem volt mért köre.
Massa 3 perccel a vége előtt futotta meg első Q3-as idejét, negyedik helyre jött be. A véghajrát Webber nyitotta, 46 ezreddel elmaradt Alonsotól, aki további másfél tizedet javított és 1:35.766-tal első helyen állt, amikor az időmérőt leintették. Hamilton 1:36.0-val csak negyedik lett, Massa nem ment újabb kört, Kubica 7. időt jött, majd utána már csak két Red Bull volt kint a pályán. Vettel, ha csak kicsivel is, de megverte Alonso idejét, Webber pedig tovább javított ugyan, de 74 ezreddel kikapott csapattársától. Az időmérőt így Sebastian Vettel nyerte, a holnapi napon pedig újra Red Bull első sor lesz.
Videó: Vettel pole pozíciót érő köre
A Koreai Nagydíj kvalifikációjának végeredménye:
Hely. |
# |
Pilóta |
Csapat |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Körök |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:37.123 |
1:36.074 |
1:35.585 |
19 |
2 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:37.373 |
1:36.039 |
1:35.659 |
21 |
3 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:37.144 |
1:36.287 |
1:35.766 |
23 |
4 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:37.113 |
1:36.197 |
1:36.062 |
20 |
5 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:37.708 |
1:36.791 |
1:36.535 |
18 |
6 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:37.515 |
1:36.169 |
1:36.571 |
18 |
7 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:38.123 |
1:37.064 |
1:36.731 |
21 |
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:37.703 |
1:37.179 |
1:36.824 |
21 |
9 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:37.980 |
1:37.077 |
1:36.950 |
22 |
10 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:38.257 |
1:37.511 |
1:36.998 |
25 |
11 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:38.115 |
1:37.620 |
|
18 |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:38.429 |
1:37.643 |
|
15 |
13 |
22 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber-Ferrari |
1:38.171 |
1:37.715 |
|
16 |
14 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:38.572 |
1:37.783 |
|
18 |
15 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:38.174 |
1:37.799 |
|
18 |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:38.583 |
1:37.853 |
|
18 |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:38.621 |
1:38.594 |
|
16 |
18 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:38.955 |
|
|
10 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:40.521 |
|
|
10 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:40.748 |
|
|
8 |
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:41.768 |
|
|
9 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:42.325 |
|
|
10 |
23 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1:42.444 |
|
|
10 |
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:43.283 |
|
|
7 |
|