2010.10.23. 10:40, Lady Véé
A Red Bull csapat vezetőjét Christian Hornert a Formula-1 jövőjét érintő kérdések mellett Mark Webber és Sebastian Vettel bajnoki küzdelméről is faggatták az újságírók az FIA szokásos pénteki sajtótájékoztatóján.
Mi a benyomásod a Koreai pályáról, mit mondanak a pilóták és általánosságban mit vetettek észre mióta itt vagytok?
Christian Horner: „Először is szeretnék gratulálni a pálya építőinek. Ez egy látványos pálya, kihívást jelentő vonalvezetéssel. Nagyon változatos kanyarok jellemzik a pályát, ami nagyszerű a Formula-1-nek. A Koreai Nagydíj jó a Formula-1-nek és jó az országnak is. Én úgy gondolom, hogy igazán izgalmas verseny áll előttünk.”
Milyen fejlesztésekkel készültettek erre az ismeretlen versenyre?
CH: „Talán a legnagyobbal az idei szezonban. Főleg aerodinamikai fejlesztéseink vannak.”
Christian, az a furcsa helyzet, hogy a két pilótátok majdnem azonos pontszámmal áll a bajnokság élen, hogyan lehet ilyen helyzetet megfelelően kezelni?
CH: „Úgy gondolom, hogy szerencsések vagyunk, hogy mindkét pilótánk nagyon racionálisan gondolkodik. A csapat szempontjából nincs más dolgunk csak egyenlő feltételeket biztosítani a pilótáink számára, és mi ezt meg is fogjuk tenni. Mindkettőjüknek nagyon jó esélyük van a cím megnyerésére, de tudják, hogy a csapatra és egymásra is tekintettel kell lenniük, valamint az ellenfeleikre Fernando Alonsóra és a McLarenekre is figyelniük kell. A pontkülönbség nagyon kicsi, így izgalmas három verseny áll előttünk.”
Marc Surer - Sky TV Germany. Christian, ma Mark autójának első kerekei mintha mozogtak volna, félelmetesnek nézet ki, de ennek ellenére egészen gyors volt.
CH: „Igen, Mark Webber autójával volt egy kis gondunk, de megoldottuk.”
Joe Saward – Grand Prix Plus. Jön az Orosz Nagydíj, te mennyire érzed az oroszok befolyását a csapatodban?
CH: „A Formula-1 egy nemzetközi sport, szóval ez nagyon pozitív. Az orosz az egyik legnagyobb piac a világon, és éppen ezért nagyon fontos a Red Bull számára. És én biztos vagyok benne, hogy Oroszország olyan pályát épít, amely megfelel majd a Formula-1-nek, így a versenynaptár nem lesz rövidebb.”
Joe Saward – Grand Prix Plus. A jövőre életbelépő takarékossági egyezménnyel (RRA) kapcsolatban azt pletykálják, hogy 10 millióval emelni akarjátok a költségvetést, nem gondolod azt, hogy ez versenyt fog indítani és ablakon kidobott pénz lesz?
CH: „Az RRA nagyon pozitív. Sőt egy olyan független csapat számára, mint a Red Bull, aki másoktól vásárolja a motorokat, csak így lehetséges az élen harcolni. Már eddig is elértünk sok mindent, mint a teszttilalom, de folytatnunk kell ezt a megkezdett utat.”
Andrea Cremonesi – La Gazzetta dello Sport. Az Orosz Nagydíjjal növekszik a nagydíjak száma, szerinted mennyi versenyből álljon a szezon és mely pályákat ejtenéd ki a versenynaptárból?
CH: „Egy évben 52 hét van, így nincs lehetőség arra, hogy a végtelenségig növeljük a nagydíjak számát. Ez elsősorban logisztikai kérdés, nem csak több garázsra van szükség a pályákon, de például új bázisokra is szüksége lenne a csapatoknak, a gyárakon kívül. Szóval meg kell találnunk az elviselhető szintet.”