A versenyzők szerint veszélyes a boxutca bejárata2010.10.23. 10:31, Lady Véé
Az utóbbi hetek során számos kétely vetődött fel a Koreai Nagydíj kapcsán a versenyzők körében: az első szabadedzést megelőzően többen is attól tartottak, hogy az aszfalt feltöredezik, továbbá, hogy a csúszós burkolat miatt súlyos balesetek történhetnek.
A feszültséget tovább fokozta, hogy Sebastian Vettel a csütörtöki pályabejárón egy rozsdás szöget húzott ki a földből, közvetlenül a rázókő mellől. "Ennek semmi keresnivalója nincs itt. Jobbnak láttam kihúzni azt a szöget, ugyanis több centiméter magasan kiállt a földből - ha az autómmal megyek rá, könnyen defektet kaphatok" – jelentette ki a Red Bull versenyzője az eset után.
Az első két edzés az előzetes aggodalmak ellenére zökkenőmentes volt, nem történt egyetlen komolyabb incidens sem. A boxutca bejárata azonban továbbra is fejtörést okoz néhány pilótának. "A bejárat határeset, ugyanis 'vakon' érkezünk meg ehhez a szakaszhoz – nem látjuk előre, hogy van-e valaki előttünk, aki éppen behajt a boxba. Ez esetben annak a pilótának, aki kint marad a pályán, lassítania kell. Ha éppen egy előzési akció kellős közepén hajt valaki a boxba, az igen éles helyzetet teremthet" – hívta fel a figyelmet a veszélyre Vettel.
A Mercedes versenyzője, Nico Rosberg azt kifogásolta, hogy a pályabírók nem figyelmeztetik őket a megfelelő zászlójelzéssel a veszélyre. A Bild Zeitung szerint ez nem meglepő, ugyanis az ausztrál marsallok csak csütörtökön érkeztek meg a helyszínre, emiatt alig egy nappal a szabadedzés előtt kezdhették meg koreai kollégáik betanítását. "
A boxutca bejárata aggasztó, valamit tenni kell" – jelentette ki Rosberg."A sportbírókat a megfelelő posztokra kell küldeni, hogy jelezni tudják, ha valaki behajt a boxba. Tudnunk kell arról, hogy mi zajlik előttünk" – tette hozzá a német pilóta.
Honfitársa, Timo Glock a saját bőrén tapasztalta meg a pályaszakasz sajátosságait, amikor kis híján összeütközött Adrian Sutillal. "Nem túl bizalomgerjesztő az a szakasz, de azt is be kell ismerni, hogy mindenkinek azonos feltételek mellett kell boldogulnia."
A hétszeres bajnok Michael Schumacher semmi kivetnivalót nem talált az utolsó pályaszakasz vonalvezetésében. "Más helyszíneken is előfordulhatnak ilyen problémák. Számomra sem a boxutca bejárata, sem pedig a kijárata nem okoz gondot. Ahhoz, hogy valami komoly incidens történjen, szokatlan események szükségesek. Szerintem ez a kanyar nem olyan vészes, mint azt sokan gondolják."
A Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost nem ért egyet a mezőny rangidős versenyzőjével. "A fal túlságosan közel van, ami nem tetszik nekem, ugyanis veszélyes káosz alakulhat ki. Ez kissé érthetetlen, de ilyen gyorsan amúgy sem tudnak változtatni rajta."
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a pilótákkal történt egyeztetések után úgy döntött, hogy a 16-os kanyarban feltöltik a belső íven található mélyedést és megemelik a kerékvetőket, a boxutca bejáratánál pedig eltávolítják a fehér vonalat, hogy a kerékcserére tartó versenyzőknek ne kellejen a kanyar közepén lelassítania veszélybe sodorva ezzel a mögöttesen haladókat.
|