2010.10.18. 17:26, Lady Véé
A Hispania „pilótája” Karun Chandhok szerint, aki egyedüliként a mezőnyben már néhány próbakört megtehetett az új koreai pályán egy korábbi Red Bullal úgy gondolja, hogy a pálya elsősorban a Red Bullok RB6-os autójának fog feküdni.
A yeongami pályán nagy csata várható a világbajnoki címre még esélyes Red Bull, Ferrari és McLaren pilótái között, de vajon ki lesz az élen? Chandhok szerint, a Red Bullok fölénye érezhető lesz, de azért nem írná le teljesen a Ferrari és a McLaren esélyeit sem.
„Közelebb lesznek a Red Bullhoz, mint Suzukában, mert itt nem fog annyit számítani az aerodinamika, de én mégis úgy gondolom, hogy a Red Bull fog nyerni. Ők Japánban úgy egy fél másodperccel voltak gyorsabbak a Ferrarinál és a McLarennél. Ezt két hét alatt lehetetlen ledolgozni, még akkor is, ha sok új alkatrész érkezik majd az autóikra.”
A bajnokságban vezető Mark Webberrel szemben 28 illetve 31 pontos hátrányban álló Lewis Hamilton és Jenson Button azt remélik, hogy a koreai pálya karakterisztikája jobban fog majd illeni a McLaren MP4/25-ös autójukhoz, a pályát „jól” ismerő Chandhok azonban nem osztja a McLaren pilótáinak a véleményét. „Van három hosszú egyenes, ami segíteni fog a McLarennek, de a pálya többi része a lassú balkezes kanyarjaival, amiket gyakran kettes fokozatban kell venni inkább a Red Bullok számára fognak kedvezni. Talán csak Fernando Alonso tud közelebb kerülni majd hozzájuk, és szerintem Robert Kubica is jó lesz megint Koreában. Ő egy igazi harcos, és az ilyen jellegű pályák fekszenek neki.”
A verseny egyetlen izgalmas része a rajt lehet, a Red Bulloknak meg kell szerezniük az első sort és a rajtot követően túl kell élniük az első szektort a három hosszú egyenessel, de ha eljutnak a 4-es kanyarig úgy, hogy vezetik a versenyt, akkor már komoly gondjuk nem lehet. „Ez nagyon érdekes lehet. És szerintem Mark Webber is erre gondolt, amikor arról érdeklődött tőlem, hogy milyen is a koreai pálya.”
Újabb izgalmakra adhat okot, hogy a Koreaiak csak néhány nappal a verseny előtt készültek el a pályával, míg az FIA szabályai kimondják, hogy legalább 90 nappal a futam előtt át kell azt adni az FIA ellenőreinek. Chandhok szerint, ez kaotikus versenyt ígér. „Lesznek problémák, mint minden új pálya esetében, de ez nem azt jelenti, hogy katasztrófára kell készülnünk. Amikor ott voltam a média központ például már teljesen használható állapotban volt, a pletykák nagy része tehát nem fedi a valóságot. Én nem gondolom, hogy veszélyes lenne, de a pálya tapadása minden bizonnyal alacsony lesz, mert például a rákerült olaj eltűnéséhez hat hét kellene. Ha valóban csúszós lesz a pálya, az megint a Red Bullnak fog kedvezni, a leszorító erejük miatt ők lehetnek a legjobbak. De mi nem tudhatunk semmi biztosat sem a pénteki szabadedzések kezdetéig.”