A Red Bull új fejlesztéseivel nyerne
2010.10.17. 20:51, Lady Véé
Német sajtóértesülések szerint az utolsó futamokon a Red Bullok egyáltalán nem lesznek olyan sebezhetőek a hosszú egyenesekben, mint amilyenek a szezon korábbi időszakában voltak.
A Red Bull RB6-os konstrukciója hatalmas fölénnyel uralta a kanyargós hungaroringi versenyt, de az azt követő, hosszú egyenesekben bővelkedő Spában és Monzában már messze nem voltak legyőzhetetlennek.
A Japán Nagydíj előtt Sebastian Vettel azt mondta, hogy a suzukai pálya illeni fog az Adrian Newey által tervezett autóhoz, és valóban a csapat fölénye, ha nem is látványos volt, de mindenképpen elegendő egy magabiztos kettős győzelemhez, ami a motorerő terén kihívásokkal küszködő Red Bull számára jó előjel, ha figyelembe vesszük a Spoon kanyart követő hosszú egyenest is. A következő Koreai Nagydíjon azonban három hosszú egyenes is található, vajon itt is elemében lesz ismét a Red Bull? Mark Webber szerint a csapatnak „kellene valami tartalék, különösen a következő (koreai) nagydíjra.”
„Az egyik hosszú egyenes 1,2 kilométer” – nyilatkozta Helmut Marko, a csapat tanácsadója.
Ez bizony nem jó hír a Red Bull számára, a német Auto Motor und Sport azonban úgy tudja, hogy Adrian Newey az F-csatorna rendszer hatékonyságának a növelésén dolgozik, amelynek jeleit már a Japán Nagydíjon is láthattuk. A Red Bull megoldása a Renault F-csatorna rendszerét másolja, amely hatékonyságát Robert Kubica szabadedzéseken és az időmérőedzésen mutatott teljesítménye is alátámaszt.
Az eredmények tehát láthatóak, és Vettel szerint, most már a Red Bullok „nem vesztenek olyan sok időt az egyenesekben sem.”