2010.10.14. 21:19, Lady Véé
A Red Bull Racing autói csodálatos győzelmet arattak Suzukában, ám a piros-kék autók előretörésével párhuzamosan a flexis szárnyak szabálytalanságáról szóló pletykák is új erőre kaptak.
Hasonló pletykák már korábban is felmerültek, ám az utóbbi futamon, amelyek nem a Red Bull túlzott fölényéről szóltak, elhallgattak a csalást kiáltó hangok. Az elhallgatást persze az is elősegítette, hogy az FIA sokkal szigorúbb vizsgálatot rendelt el a szárnyak és a padlólemezek mozgását illetően, mint amilyet az év elején a szabályzatban rögzítettek.
Suzukában azonban újfent utolérhetetlennek bizonyultak a salzburgi masinák, és újfent előkerültek olyan fényképek, melyek azt mutatják, hogy a Red Bullok szárnyai az aszfaltot súrolják.
A német Bild am Sonntag egyik riportere tehát a verseny után felkerekedett és Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja után eredt, aki a leintést követően hivatott ellenőrizni az RB 6-osok szabályosságát.
A riporter később közzétette, hogy a teszt az új rendszernek megfelelően zajlott: a Red Bullokat a levegőbe emelték, majd száz kiló súlyt akasztottak az első szárnyakra, pontosan a dupláját annak, amit még év elején elhajlás nélkül el kellett viselniük.
Ám a német lap hangsúlyozza azt is, hogy a Red Bull szárnyai a nagy leszorítóerőt igénylő, gyors kanyarokban valószínűleg sokkal nagyobb mértékben elmozdulhatnak, mint az a teszteken modellezhető.
Jo Bauer a fenti problémára reagálva csak annyit mondott: „Azt, hogy az ilyesmit kellőképp ellenőrizni tudjuk, minden pályára kellene egy szélcsatorna!”
Sokak szerint segíthetne, ha még tovább emelnék a súlyhatárt, melyet érdemi elhajlás nélkül el kell viselnie az alkatrésznek, ám nekik tudniuk kell, hogy az RB 6-os a 300kg-mal végrehajtott teszteken is simán átment…