2010.10.10. 11:16, Lady Véé
A Red Bull pilótája Sebastian Vettel nyerte a Japán Nagydíjat. A második helyen csapattársa, Mark Webber ért célba, a harmadik a ferraris Fernando Alonso lett.
A versenyen balesetek leginkább az első percekben történtek - habár a pályabíróknak már a rajt előtt építési munkákat kellett végezniük, amikor a virgines Lucas di Grassi baleset szenvedett a 130R kanyarnál a rajtrácsra felvezető körében.

Majd amikor a verseny elkezdődött, a gyorsan rajtoló Vitalij Petrov Nico Hülkenberg Williamsébe hajtott és a célegyenesben a korlátnak csapódott, pár pillanattal később a ferraris Felipe Massa az első kanyarnál a füvön próbált előzni és összeakadt Vitantonio Liuzzi Force Indiájával.
A biztonsági autót azonnal a pályára küldték és a verseny a biztonsági autó mögött a másik Renault számára is véget ért. Robert Kubica a második helyen haladt a rajt után, ám három kör elteltével a biztonsági autó mögött levált autójáról a jobb hátsó kerék, kiállni kényszerült.

Az újraindulásnál a Red Bull már az első két helyen, Vettel és Webber könnyedén elhúzott Alonso Ferrarijától, kezdetben körönként egy másodperccel voltak gyorsabbak. A két Red Bull csak akkor veszítette el az első két helyet, amikor Button stratégiájának köszönhetően tovább maradt kint a pályán a kerékcsere előtt és a 25-38 kör között vezette a versenyt. Kősébb lecserélte kemény keverékű abroncsait lágyra és üldözőbe vette Hamiltont és Alonsót. A harc akkor vált eldöntötté, amikor Hamilton csapatrádión arra panaszkodott, elveszítette harmadik sebességi fokozatát. A brit pilóta leszakadt Alonsóról és Button könnyedén megelőzte csapattársát a 44. körben a hajtűkanyarnál. Hamilton az ötödik helyre csúszott vissza, azonban Button lemaradása Alonsóhoz képest már túl nagy volt, nem tudta a spanyol pilótát utólérni.

Michael Schumacher visszatért az első hatba, az idei legerősebb versenyét futotta. Úgy tűnt, csapattársa, Nico Rosberg mögött ér célba, aki a biztonsági autós fázisban a verseny elején állt még ki új gumikért, ám a fiatal német pilóta nagy balesetet szenvedett öt körrel a leintés előtt az S-kanyaroknál. Rosberg korábban majdnem összeütközött Sebastien Buemivel, amikor a Toro Rosso pilótáját próbálta megelőzni a 130R kanyarnál.
Az izgalmas a sauberes Kamui Kobayashi biztosította. A japán pilóta hasonló stratégiával ment, mint Button. Kobayashi megelőzte Jaime Alguersuarit és Adrian Sutilt a hajtűkanyarnál, még a kerékcsere előtt, majd a boxkiállás után visszaesett mögéjük. A friss gumikon szárnyalt a japán, ismét megelőzte Alguersuarit - a Toro Rosso az előzést követően meglökte a Saubert, a spanyol pilótának ki is kellett menni szerelőihez orrkúp cserére -, majd Sutil motorjának elfüstölése után újabb helyezést nyert, végül a williamses Rubens Barrichellót és sauberes csapattársát, Nick Heidfeldet is megelőzte, így hazai közönség előtt hetedik helyen ért célba.

Heidfeld első pontjait szerezte a Saubernél visszatérése után, a nyolcadik lett, Barrichello a kilencedik helyen végzett. Buemi került még pontszerző helyre, tizedikként intették le.
A Formula-1-es világbajnokság első Koreai Nagydíját -, ha a pálya megfelel a hétfői vizsgálatokon, - október 22-24 között rendezik.

Japán Nagydíj végeredménye:
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
|
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:30.27.323 |
|
2 |
Mark Webber |
Red Bull |
+0.905 |
|
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+2.721 |
|
4 |
Jenson Button |
McLaren |
+13.522 |
|
5 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
+39.593 |
|
6 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
+59.933 |
|
7 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber |
+1:04.038 |
|
8 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
+1:09.648 |
|
9 |
Rubens Barrichello |
Williams |
+1:10.846 |
|
10 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
+1:12.806 |
|
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
+1kör |
|
12 |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
+1kör |
|
13 |
Jarno Trulli |
Lotus |
+2kör |
|
14 |
Timo Glock |
Virgin |
+2kör |
|
15 |
Bruno Senna |
HRT F1 |
+3kör |
|
16 |
Sakon Yamamoto |
HRT F1 |
+3kör |
|
|
|
Nem értek célba: |
|
|
Nico Rosberg |
Mercedes |
|
|
Adrian Sutil |
Force India |
|
|
Robert Kubica |
Renault |
|
|
Nico Hülkenberg |
Williams |
|
|
Felipe Massa |
Ferrari |
|
|
Vitaly Petrov |
Renault |
|
|
Tonio Liuzzi |
Force India |
|
|
Lucas di Grassi |
Virgin |
|
|