Pontállások, ha másképpen számolnánk...2010.10.05. 16:45, Lady Véé
A Formula-1-ben 52 éven át az első hat helyezetett jutalmazták pontokkal, majd 2003-tól az első nyolc célba érkező kapott világbajnoki pontokat, 2010-től pedig már az első 10 pilóta mondhatja el magáról, hogy világbajnoki pontokkal gyarapította a saját és csapata pontszámait. A GPUpdate.net újságírója, Gregory Haines számológépet ragadott és megnézte, hogyan is festene a 2010-es bajnokság a különböző pontszámítási rendszerekben.
A világbajnokság állása a Szingapúri Nagydíjat követően:
2010-es pontrendszer – az első 10 pilóta kap pontot:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
1. Mark Webber – 202
2. Fernando Alonso – 191
3. Lewis Hamilton – 182
4. Sebastian Vettel – 181
5. Jenson Button – 177
(Az első öt pilóta pontosan egy futamgyőzelemnyi távolságra van egymástól)
2003-2009 pontrendszer – az első 8 pilóta kap pontot:
10-8-6-5-4-3-2-1
1. Mark Webber – 80
2. Fernando Alonso – 77
3. Lewis Hamilton – 75
4. Sebastian Vettel – 74
5. Jenson Button – 72
(Az első öt pilóta közötti távolság egy második helyért járó 8 pont)
A 2003 előtti pontrendszer – Az első 6 pilóta kap pontot:
10-6-4-3-2-1
1. Mark Webber - 64
2. Fernando Alonso - 63
3. Lewis Hamilton – 59
4. Sebastian Vettel – 54
5. Jenson Button – 52
(Az első öt pilóta közötti különbség 12 pontnyi, egy győzelem és egy ötödik hely)
A javasolt éremrendszer:
1. Mark Webber - 4 győzelem, 2 második hely, 2 harmadik hely
2. Fernando Alonso - 4 győzelem, 2 második hely, 1 harmadik hely
3. Lewis Hamilton – 3 győzelem, 3 második hely, 1 harmadik hely
4. Sebastian Vettel – 2 győzelem, 2 második hely, 3 harmadik hely
5. Jenson Button – 2 győzelem, 3 második hely, 1 harmadik hely
Tehát mindegyik pontrendszerben hasonló lenne a pilóták sorrendje és a közöttük lévő távolság is, a legszorosabb küzdelem pedig az előző 2003 és 2009 közötti pontrendszerben lenne. Kijelenthetjük tehát, hogy az idei szisztéma annak ellenére, hogy kismértékben felülpontozza a futamgyőztest, azzal, hogy több pilóta számára oszt pontot, lényeges változást nem hozott a korábbi pontrendszerekhez képest. Meglepő módon az éremrendszer sem jelentene semmilyen változást a pilóták sorrendjében, és a Mark Webber valamint Fernando Alonso között lévő egy 3. helynyi különbség sem lenne igazából nagyobb, mint a jelenlegi 11 pontos differencia, az egyetlen változás azt jelentené, hogy ezt a hátrányt csak újabb dobogós helyek megszerzésével lehetne ledolgozni.
Érdekesség még, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a korábbi pontrendszerben csak 4-szer szerzett volna pontot, és csak 15 ponttal állna a ponttáblázaton. A 2003 előtti rendszerben pedig mindösszesen csak 7 pontra futotta volna hétszeres világbajnok erejéből.
|