2010.09.06. 11:17, Lady Véé
Mi mind jól ismerjük ezt a „gyereket”, aki esztelenül gyors és meg van a képessége, hogy nagyszerű stílusban fűzze keresztül az autót a pályán. De mi más okból is jól ismerjük Sebastiant. A hibái miatt.
Michael Griffin az f1times újságírója szerint, ma nincs még egy olyan pilóta, aki annyira gyors és egyszersmind annyira hajlamos lenne a hibára, mint Vettel. Egy körön, különösen az időmérőn kevesen tudják csak megközelíteni is őt, talán csak Mark Webber és Lewis Hamilton tudnak hasonló teljesítményt nyújtani. Gyakran egy kör is elég Vettelnek ahhoz, hogy megfussa a legjobb időt, és erre csak az igazán nagyok képesek.
Aztán jön a versenyen. Vettel eddig 7 futamgyőzelmet szerzett a pályafutása alatt, de hihetetlen, hogy egyet sem nyert meg előzési manőverrel. Vettel tud nyerni, olyan stílusban, amivel megsemmisíti az ellenfeleit, de ezek mind rajt-cél győzelmek voltak, és a 7 győzelméből, csak 2 olyan volt, amikor nem ő indult a pole pozícióból. Vajon miből fakad ez. Az időmérőkön mutatott dominanciájából vagy inkább abból, hogy nem tud harcolni a győzelemért? 2009-ben az Abu Dhabi Nagydíjon Vettel a 2. rajt pozícióból nyert, de akkor az élről induló Lewis Hamilton műszaki hiba miatt kiesett előle, 2010-ben a Maláj Nagydíjon pedig bár Vettel a rajtnál megelőzte a csapattársát, Mark Webbert, az ausztrál később azt nyilatkozta, hogy ez azért történhetett meg, mert egyszerűen nem látta Vettelt.
Griffin szerint, Vettel egy géniusz, ha a versenyben mutatót tempót vesszük figyelembe, nem csak gyors, de hihetetlenül egyenletes is, nagyon, nagyon gyors köröket tud egymás után is teljesíteni, ha nincs rajta nyomás. És ez az, ahol Vettel a legnagyobb kihívással küzd. 2009-ben Ausztráliában Griffin szerint, Vettel túlságosan erőszakosan védekezett Robert Kubicával szemben, így mindketten kiestek. Vagy gondoljunk Vettel ironikus egy körös vezetésére a 2009-es Török Nagydíjon, amikor szélesen fordult egy kanyarban és Jenson Button megelőzte őt. Esetleg a 2009-es Szingapúri Nagydíjra ahol a Hamiltonnal az első helyért csatázó Vettel túllépte a bokszutcában a megengedett sebességét.
A rajtokkal is néha problémája van a fiatal németnek. 2010-ben a világbajnoki címért harcoló Vettel két egymás követő versenyen az Angol és a Német Nagydíjakon sem tudott a pole pozícióból elsőként befordulni a verseny első kanyarjába. A Magyar Nagydíjon pedig a biztonsági autó mögötti elalvása egyenesen az egyik legnagyobb hiba volt, amit Vetteltől eddig láthattunk. A 23 éves német legnagyobb hibája Griffin szerint, azonban még a törökországi Mark Webberrel való ütközését is felülmúló produkciója volt a Belga Nagydíjon.
Mi hát a végkövetkeztetés? Az, hogy Vettel hihetetlenül gyors egy körön, és amikor vezeti a versenyt és nincs rajta nyomás, akkor kétségkívül ő a legjobb az egész mezőnyben?
2009 után úgy tűnik, hogy Vettel már a második évben veszti el az esélyt a hibái miatt arra, hogy harcoljon a világbajnoki címért, Vettel azonban még fiatal maga mögött hagyhatja ezeket a hibákat, és többszörös világbajnok is lehet. Vagy mégsem?