Liuzzi: Vettel túlzásba vitte, mindenen megpróbált keresztülmenni2010.09.02. 21:43, Lady Véé
A következőkben maga, Vitantonio Liuzzi osztja meg az olvasókkal saját írásában a véleményét. Olyan témákat érintve, mint a hétvégi futam, Sebastian Vettel agresszív viselkedése és az autóját hátráltató technikai problémák…
Soha életemben nem szenvedtem még annyit egy futamon, mint most Belgiumban azért az egy pontért. Őrült egy verseny van mögöttem, és a vége felé élvezetes volt átverekedni magam a mezőnyön. Elégedett voltam a kemény hétvége után.
Spa egy remek pálya, nagyszerű versenyek vannak itt, az időjárás csak növelte a mókát és segített nekünk. Először csak néhány csepp esővel kezdődött, majd egyre intenzívebb lett az első pár körben. Végül bejött a biztonsági autó és verseny további részében esős körülmények között autóztunk. Az egyik körben nagy fekete felhőket láttam, ezért szóltam is a csapatnak, hogy készüljenek fel az esőre, amikor a pálya másik részén jártam, ott már szinte teljesen száraz, nyári viszonyok fogadtak.
Nagyon nehéz volt jó döntést hozni, és jól időzíteni, de ahogy mondtam, élveztem az extra nyomást, a mentális megpróbáltatásokat. Különösen akkor, amikor tudtam, hogy a jó és rossz döntés között vékony a határ. Sajnos minket más problémák is hátráltattak, így még hátrébb kerültünk.
Az első körben összeértem valakivel és egy kisebb lyuk keletkezett az autóm orrán. Már akkor éreztem, hogy valami nincs rendben, de a csapatom csak az első kiállásomkor vette ezt észre. Ennek köszönhetően, az autóm hátsó része rendkívül instabil volt és rengeteget vesztettünk a köridőket nézve. Mindezek ellenére, elégedettséggel töltött el, hogy Fernando Alonso-val és Sebastian Vettel-el is keményet csatázhattam. Szerintem ez mutatja meg igazán, hogy a csapatunk soha nem adja fel.
Nagyon jó eredményre számítottam egészen addig, amíg össze nem ütköztünk Sebastian-al. Amikor először mögém került – az áthajtásos büntetése letöltése előtt – nagyon agresszívan viselkedett, szerintem túlságosan is kemény volt. Mindenen megpróbált keresztülmenni, túlzásba vitte szerintem.
Az autója mindenkiétől gyorsabb volt ott a középmezőnyben, csak meg kellett volna várnia higgadtan a megfelelő pillanatot. Gondolom nagyon stresszes a világbajnoki csata miatt és a Button-al való ütközése csak rátett egy lapáttal. Sokan mondták nekem, hogy elvesztette az uralmát, amikor nekirohant Jenson-nak, szerintem velem is nagyon agresszív volt. Elkerülhető lett volna a balesetünk, mivel átadtam neki a pozíciót, tehát nem kellett volna elkapnia az első szárnyam. Többet már én sem tehettem.
Mindig nagy beszédtéma a büntetés az ilyen esetek után, de végül ő is megsérült és a világbajnoki esélyei is. Jobb, ha az ember saját maga tanul a hibáiból és nem mások előtt kell az ilyesmit kibeszélni. Sokszor téma az ilyesmi, beszélünk, beszélünk, majd felmegyünk a steward-okhoz. Mindig két ember vitája ez, majd jön egy ember, aki mindent másképp lát.
Miután kiálltam és új orrészt kaptam, a 13. helyre jöttem vissza, ezért bepróbáltuk az extrém esőgumit, amikor ismét eleredt. Három helyet is javítottunk, de nehéz volt a tempót tartani, mivel az intermediate jobbnak bizonyult a pályán. Küzdöttünk a sebességgel és a 11. helyen voltunk. Jaime Alguersuari az utolsó előtti körben levágta a sikánt, amikor próbáltam megelőzni, így a verseny után elvették tőle azt az egy pontot.
Mindent összevetve elégedettek lehetünk, mivel pénteken és szombaton problémáink voltak a sebességgel. Az F-csatorna hibája miatt több mint egy másodpercet vesztettem. Az időmérő előtt sikerült ezt kijavítani, de ehhez teljesen szét kellett szerelni az autómat. A csapat remek munkát végzett, éjjel dolgoztak rajta és másnap a lehető legjobb állapotban kaptam vissza tőlük az autóm.
Úgy érzem, túl sokat vesződtünk ezzel. Az F-csatorna nagyon összetett szerkezet, ennek köszönhetően még az időmérő után sem működött 100%-osan. A verseny alatt újabb problémákat okozott, így tudtuk, hogy nem fogjuk a legjobb eredményt kihozni a futamból.
Most a hazai versenyem következik, ahol mindig nagyon jól akarok szerepelni. Különösen a tavalyi év után, ahol az első 6 között autóztam, amikor a váltóm elromlott. Természetesen nem csak a hazai közönség miatt akarok jól szerepelni, hanem azért, mert olyan eredményt akarok elérni végre, amit a csapatom megérdemel. Nagyon jó eredményektől estünk el idén, számos problémának köszönhetően. Mivel Monza következik, itt még örömteljesebb lesz jó eredményt elérni.
|