Véget ér a szárnyvita?2010.08.30. 12:45, Lady Véé
A Nemzetközi Automobil Szövetség a nyári szünetben bejelentette, hogy szigorít az első szárnyvégek tesztjén, Belgiumban pedig arra is felhívták a csapatok figyelmét, hogy Monzától módosul a padlólemezekre vonatkozó szabály. A Red Bull és a Ferrari első légterelőit kifogásoló csapatok Spában elégedetten konstatálták, hogy a vitatott elemek már nem mutattak gyanús elhajlást.
"Pénteken úgy tűnt, hogy a szárnyak már nem hajlanak el olyan nagy mértékben. A pénteken gyűjtött bizonyítékok viszont arról árulkodnak, hogy az érintett csapatok első szárnyvégei a merevségük és a pozíciójuk tekintetében is eltérnek a korábban használtaknál. Én magam is láttam. Továbbra is szemmel tarjuk őket." – jelentette ki a McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh.
"Korábban sokkal jobban elhajlottak a szárnyak, és a középső tartóelemek is sokkal közelebb voltak a talajhoz, mint most. Nem gondoltam volna, hogy a probléma már Belgiumban megoldódik, de valamilyen oknál fogva már nem olyan flexibilisek ezek az elemek. Egy milliméter eltérés is sokat jelent a leszorító erő terén, ezért pontosítani kell a szabályzatot, hogy ne legyen ekkora mozgástér. Nem szerencsés, ha több versenynek le kell futnia, amíg megteszik a szükséges lépéseket, mert ez döntő lehet a bajnokság szempontjából is. Bízunk benne, hogy a felelősök a megfelelő ellenőrzésekkel gondoskodni fognak arról, hogy minden szabályos legyen." – tette hozzá a McLaren első embere.
A Mercedes csapatvezetője, Ross Brawn is észrevette, hogy valami megváltozott. "Látható, hogy már nem áll fenn az a megmagyarázhatatlan elhajlás, amit az utóbbi versenyeken figyelhettünk meg. Nem tudom, hogy mi történt, de látható a különbség. Ez az egész dolog unfair volt, de reméljük vége. Persze ezek a dolgok napirenden vannak a Formula-1-ben, mint tavaly a diffúzorunk. Mi mindig a szabályos kereten belül dolgozunk."
A vetélytársak a Red Bull és a Ferrari autóját tartották gyanúsnak, eddig azonban csak a Williams ismerte be, hogy a Belga Nagydíj előtt módosítaniuk kellett a szigorított tesztek miatt. "Szerencsére csak kisebb változtatások voltak szükségesek, másokat érzékenyebben érintett." – jelentette ki a csapat technikai vezetője, Sam Michael.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko továbbra is bosszús a vádaskodás miatt. "Nem tudom, hogy hányszor ellenőriztek már minket. Mindig azzal vádolják a csapatot, hogy autó nem felel meg a szabályoknak. Ezek csak alaptalan vádaskodások. Ez inkább csak pszichológiai hadviselés, az autó mindig szabályos volt."
|