Lassan már unalmas lesz leírni, de tény: a Red Bull ismét nem tudott mit kezdeni az időmérő edzésen megszerzett első hellyel!!! Persze Mark Webber második helye nem jelenthet igazi csalódást a csapatnak és a szurkolóknak. De az ausztrál ezzel ismét maga elé „engedte” Lewis Hamiltont, sőt a 18 ponthoz szerencsére is szüksége volt.
Sebastian Vettel viszont igazi átok sújtotta Spában, de ezt legfőképpen magának köszönheti. A fiatal német versenyző ismét túlságosan mohó volt, olyan helyen és versenyszituációban próbálta megelőzni Jensont Buttont, amikor az óvatosság és a körültekintés többet ért volna. A német ugyan a hatalmas csattanás után továbbment, de tönkretette a tavalyi világbajnok futamát, sőt maga sem szerzett pontot.
A Ferrari sem lehet büszke belgiumi teljesítményére, de a vasárnapi „eredményt” már szombaton megalapozta. A csapatvezetés túlságosan sokat várt Fernando Alonso kiküldésével a Q3-ban, így a spanyol a 10. helyre került. Vasárnap pedig a verseny elején a sűrűr középmezőnyben eltalálta hátulról Rubens Barrichello. A spanyol aztán nagy lendületettel visszaverekedte magát a pontszerzők közé, de a hajrában kicsúszott és feladásra kényszerült…
Alonso, Buttot és Vettel „nullázása” Webber mellett a mindvégig szinte hibátlanul versenyző Hamilton örülhetett. A tavalyelőtti világbajnok azért a szerencse kegyeltje volt, amikor a 34. körben a vizes pályán hajszállal kerülte el kicsúszása után a gumifalat. De ettől eltekintve tényleg pompáson „terelte” kocsiját, így újra átvette összetettben a vezetést. Úgy tűnik, a szünet előtti gyengélkedés már a múlté a wokingiaknál.
Dicséretet érdemel a Renault és Robert Kubica is! A lengyel végig a dobogóért küzdött, sokáig a második helyen hajtott. Végül egy boxutcai pilótabaki miatt került Webber a második helyre.
Rendkívül mozgalmas, drámai eseményekkel tarkított futam után Lewis Hamilton nyerte Mark Webber és Robert Kubica előtt a 61. Formula-1-es világbajnokság Belga Nagydíját. Összetettben a McLaren klasszisa visszavette az első helyet a Red Bull ausztráljától. Jenson Button és Fernando Alonso kiesett, míg Sebastian Vettel több hibát elkövetve csak a tizenötödik lett.
Lassan már unalmas lesz leírni, de tény: a Red Bull ismét nem tudott mit kezdeni az időmérő edzésen megszerzett első hellyel!!! Persze Mark Webber második helye nem jelenthet igazi csalódást a csapatnak és a szurkolóknak. De az ausztrál ezzel ismét maga elé „engedte” Lewis Hamiltont, sőt a 18 ponthoz szerencsére is szüksége volt.
Sebastian Vettel viszont igazi átok sújtotta Spában, de ezt legfőképpen magának köszönheti. A fiatal német versenyző ismét túlságosan mohó volt, olyan helyen és versenyszituációban próbálta megelőzni Jensont Buttont, amikor az óvatosság és a körültekintés többet ért volna. A német ugyan a hatalmas csattanás után továbbment, de tönkretette a tavalyi világbajnok futamát, sőt maga sem szerzett pontot.
A Ferrari sem lehet büszke belgiumi teljesítményére, de a vasárnapi „eredményt” már szombaton megalapozta. A csapatvezetés túlságosan sokat várt Fernando Alonso kiküldésével a Q3-ban, így a spanyol a 10. helyre került. Vasárnap pedig a verseny elején a sűrűr középmezőnyben eltalálta hátulról Rubens Barrichello. A spanyol aztán nagy lendületettel visszaverekedte magát a pontszerzők közé, de a hajrában kicsúszott és feladásra kényszerült…
Alonso, Buttot és Vettel „nullázása” Webber mellett a mindvégig szinte hibátlanul versenyző Hamilton örülhetett. A tavalyelőtti világbajnok azért a szerencse kegyeltje volt, amikor a 34. körben a vizes pályán hajszállal kerülte el kicsúszása után a gumifalat. De ettől eltekintve tényleg pompáson „terelte” kocsiját, így újra átvette összetettben a vezetést. Úgy tűnik, a szünet előtti gyengélkedés már a múlté a wokingiaknál.
Dicséretet érdemel a Renault és Robert Kubica is! A lengyel végig a dobogóért küzdött, sokáig a második helyen hajtott. Végül egy boxutcai pilótabaki miatt került Webber a második helyre.
BELGA NAGYDÍJ (44 KÖR, 308.052 KM) - ÉLŐ
CÉL: LEWIS HAMILTON GYŐZÖTT MARK WEBBER ÉS ROBERT KUBICA ELŐTT!!! A MCLAREN-MERCEDES VERSENYZŐJE ISMÉT VEZET ÖSSZETETTBEN!!!
44. kör: Hamilton előnye 1.8 mp Webberrel, 3.7 mp Kubicával szemben.
43. kör: Hamilton már 1.6 mp-cel vezet! Webber is megnyugtató előnnyel megy Kubica előtt.
42. kör: Hamilton előnye 1.0 mp. A brit folyamatosan növeli az előnyét.
41. kör: Nem változott a top3 sorrendje, vezet Hamilton, mögötte Webber és Kubica. Rosberg a 6. helyért megelőzte Schumachert. A mezőny végén Trulli csúnyán megpördült, szerencsére senki sem találta el.
40. kör: Még mindig pályán a biztonsági autó. Egyre jobban szakad az eső.
39. kör: Alonso kocsija a kerékvetőn csúszott meg. Pályán a safety car, egyre erősebb az eső!
38. kör: Hamilton előnye már 4.2 mp. Vettel három körön belül ismét kerékcserén járt. Alonso nekicsapta a Ferrarit a falnak. az autó keresztbeáll a pályán, alig lehet kikerülni. Jöhet a biztonsági autó!
37. kör: Hamilton előnye 2.8 mp Webberrel, 7.2 mp Kubicával szemben.
36. kör: Hamilton, Kubica, Webber és Massa a boxban! Kubica megcsúszott, Webber megelőzte. Hamilton vezet!
35. kör: Hamilton, Kubica és Webber sem ment be kerékcserére, pedig egyre erősebben esik! Hamilton nem tudott befordulni az egyik kanyarba, de nem előzte meg Kubica és Webber!
34. kör: Hamilton előnye két tizeddel csökkent, de ez elég lehet. Már esik a pálya egyes szakaszán. Húsz perces esőt jósoltak!!!
33. kör: Hamilton 1:49.069, már 12.9 mp az előnye. Schumacher a 6., Alonso a 9..
32. kör: Hamilton 1:49.218! Újabb 8 tized a lengyelnek.
31. kör: Hamilton 1:49.422! Már 11.2 mp-cel vezet Kubica előtt.
30. kör: Hamilton 1:49.591! Tíz perc múlva jön az eső. A brit előnye már 9.7 mp.
29. kör. Hamilton most kilenc tizeddel növelte a különbséget. Kubica 1.2 mp-cel előzi Webbert.
28. kör: Vettel a boxban, már csak a 19.. Hamilton előnye 8.6 mp.
27. kör: A Red Bull várja Vettelt... Hamilton előnye 9.6 mp. Massa 1:50.111!
26. kör: Kubica 1:50.403! A lengyel hátránya 9.3 mp Hamiltonnal szemben. Alonso a 9. Vettel hátulról megelőzte Liuzzit, de az olasz eltalálta a bal hátsó kerekét, amely defektet kapott.
25. kör: Hamilton a boxban, könnyedén megőrizte az első helyet. Sutil 1:50.800! A Force India versenyzője simán el is ment Schumacher mellett.
24. kör: Kubica és Massa a csapatánál járt. A lengyel éppen Webber elé tért vissza.
23. kör: Webber is a boxban járt. Hamilton előnye 11.6 mp, miután 1:51.243-as körrekordott futott. De jött Vettel 1:50.868-cal!
22. kör: Az élmezőnyből elsőként az ötödik helyen haladó Sutil járt kerékcserén. Vettel a 14.
21. kör: Hamilton hét tizedet adott Kubicának. Alonso már a 9. Vettel kiment a büntetésra.
20. kör: Hamilton előnye 10.5 mp és 12.5 mp. VETTEL ÁTHAJTÁSOS BÜNTETÉST KAPOTT!
19. kör: Vizsgálják a Vettel-Button balesetet is.
18. kör: BUTTON FELADTA! Vettel orrkúp-csere után visszament a pályára, a tizenkettedik helyen folytatja. Hamilton 10.9 mp-cel vezet Kubica, 11.6 mp-cel Webber előtt.
17. kör: ÓRIÁSI BALESET!!! Vettel megtámadta Buttont, majd megcsúszott és telibetalálta a brit autóját. Mindkét kocsi súloysan megsérült!!!
16. kör: Hamilton előnye már 9.8 mp.
15. kör: Hamilton most csak 3 tizedet adott csapattársának.
14. kör: Buttonra Vettel mellett felért Kubica és Webber is. Hamilton előnye 8.3 mp.
13. kör: Már 7.6 mp a különbség Hamilton és Button között. Vettel megérkezett a tavalyi világbajnokra.
12. kör: Vizsgálják Barrichello és Alonso balesetét. Hamilton előnye ismét 6.5 mp.
11. kör: Hamilton hibázott, öt tizeddel volt lassabb csapattársánál. A mezőny végéről kezdő Petrov már a kilencedik, simán körbeautózta Rosberget. A németet Schumacher is megelőzte.
10. kör: Buttonnak szólta, 20 perc múlva jön az újabb zápor. Újabb hat tizeddel nőtt a hátránya.
9. kör: Hamilton előnye 5.5 mp, Button csak 6 tizeddel vezet Vettel előtt. Alonso már a 15., folyamatosan jön fel. De hátránya 38.1 mp.
8. kör: Hamilton újabb 1 mp-et adott Buttonnak, akire jön fel Vettel.
7. kör: Hamiltonnak szóltak, egyelőre nem várható több eső. A 2008-as világbajnok már 3.8 mp-cel vezet csapattársa lőtt.
6. kör: Hamilton már 2.7 mp-cel előzi Buttont. A két mclarenest Vettel, Kubica, Webber és Massa követi. Alonso a 20.
5. kör: Button első szárnya sérült, picit lifeg. Alonso ismét a boxba ment kerékcserére. Hamilton pokoli tempóban hajt, előnye 1.5 mp.
4. kör: Kiment a safety car. Az első kanyar végén Vettel simán megelőzte Kubicát. A pálya felső szakaszán már süt a nap, a végén azonban még nedves az aszfalt.
3. kör: Az élmezőny tagjai nem mentek be kerékcserére! Csak a pálya bizonyos részein esik az eső. Barrichello feladta, korán befejezte 300. F-1-es futamát. Kár érte!!!
2. kör: Button elment a csúszkáló Kubica mellett. Webber már az ötödik. Szakad az eső, Barrichello roncsa rossz helyen áll, beküldték a biztonsági autót!
1. kör: Button támadja Kubicát, Webber csak a hetedik. A kör végére már szakadt az eső, az élmezőny összes tagja kicsúszott, majd Barrichello eltalálta Alonsót.
RAJT: Webber beragadt, Hamilton, Kubica és Button is megelőzte.
Felvezető kör: Már csepereg az eső, hamarosan nagyobb zápor jöhet.
13.55 ó: Egyelőre nem esik az eső a Belga Nagydíj helyszínén, de az előrejelzések szerint a futam közben rosszabb lehet az idő.
13.45 ó: Mark Webber remek teljesítménnyel szerezte meg az első rajthelyet, de nem iszik előre a medve bőrére.
"Lewis (Hamilton) kiválóan ment utolsó gyors körében, de még bennem is maradt egy kevés. Különleges pályán versenyzünk, itt pillanatok alatt megváltozhat az időjárás. A semmiből is jöhet az eső..."
13.40 ó: Fernando Alonso mindössze az ötödik sorból indulhat, de úgy érzi, ez nem az ő hibája.
"Az edzéseken mindig jobb pozícióban voltunk. De nincs mit tenni. Ez nem az autó teljesítményét mutatja. Az időjárás tett be nekünk."
13.30 ó: A nyári szünet előtt sorozatban négy időmérőt nyerő Seba Vettel most csak a negyedik helyről várja a rajtot. De így is rendkívül bizakodó!
"Erre számítottunk! Nagyon versenyképesek leszünk, Mark került a legjobb helyzetbe. Csak a balszerencse állíthatja meg a Red Bullt!
13.20 ó: A Williams veterán versenyzője, Rubens Barrichello immár 300. futamára készül. A brazil pilóta már a rajt előtt boldog lehetett, a jól megérdemelt köszöntések mellett megválasztották a versenyzők érdekvédelmi szövetsége, a GPDA elnökévé.