Az FIA újabb szigorításokat vezet be a rugalmas légterelők ellen2010.08.27. 16:24, Lady Véé
Az Autosport értesülései szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség az Olasz Nagydíjtól kezdve szigorít a rugalmas karosszériaelemek tesztjén, hogy egyik csapat se tehessen jogtalan előnyre szert a vetélytársaival szemben.
Az FIA a tiszta sport érdekében első lépésként már a Belga Nagydíjon szigorít az első szárnyvégek tesztjén, amelyek 100 kilogrammos terhelés mellett legfeljebb 20 milliméteres elhajlást mutathatnak. A Red Bull főtervezője, Adrian Newey már a teszteket megelőzően kijelentette, hogy az RB6-os valamennyi eleme megfelel a szabályzatban foglaltaknak, emiatt nem tart a szigorított ellenőrzéstől. "Úgy gondolom, hogy nem lesz szükség arra, hogy módosítsunk az első légterelőn."
A szövetség azonban biztosra akar menni, ezért a monzai versenytől további teszteket vezetnek be, amelyek során a speciálisan kialakított padlólemezeket ellenőrzik, amelyek a szakértők szerint szintén hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a gyors kanyarokban a Red Bull és a Ferrari első szárnya szintet az aszfaltot súrolja.
Charlie Whiting, az FIA technikai vezetője a nyári szünet folyamán arról tájékoztatta a csapatokat, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve a padlólemezek rugalmasságát is vizsgálni fogják. A szövetség nem akart részletekbe bocsátkozni, és jelenleg mindössze annyit lehet tudni, hogy az ellenőrzéseket 380 milliméterrel az első tengely mögötti részen, valamint mindkét oldalon, a hosszanti középvonaltól számított 100 milliméterre eső részen végzik majd el.
Az Autosport szerint az FIA módosít az aerodinamikai szabályzatán is, amelynek értelmében a padlólemez közepén található fa merevítő egyes elemei nem lehetnek rövidebbek egy méternél, továbbá az illeszkedési pontokat is rögzíteni kell. Ennek hátterében az áll, hogy a több, rövidebb részből álló padlólemezzel is fokozni lehet az aerodinamikai hatékonyságot, ami jogtalan előnyhöz juttatja a használóit.
|